European Design Festival 2022 ja töötoad

Tutvu European Design Festival 2022 raames toimuvate töötubadega ja registreeri ennast juba täna!


Sel aastal toimub Euroopa Disainifestival (ED-Festival) 17.-19. juunil Tallinnas ning selle raames toimub 17. juunil töötoad/seminarid, mis on mõeldud nii disaineritele kui ka avalikule sektorile. Töötubasid viivad läbi maailmakuulsad disainerid Dr. Leyla Acaroglu, Marksteen Adamson ja disainistuudio Bespoke. Seminari ‘‘From Designer to Designer‘‘ viivad läbi Verve Agency, Bürocratik ja Velvet.


Töötuba I: ‘‘Positiivse sotsiaalse muutuse saavutamine lõhkuva disaini (Distruptive Design) abil‘‘
Läbiviija: Dr. Leyla Acaroglu
Sihtgrupp: disainerid, avalik sektor
Reede, 17. juuni, 10:00-13:00 
Koht: Eesti Kunstiakadeemia
Tasu: 60 €

Osta pilet siit:


Dr. Leyla Acaroglu poolt läbiviidav töötuba annab aluspõhja lõhkuva disaini (Disruptive Design) meetodi kasutamiseks. See on terviklik meetod keerukate probleemide lahendamiseks, milles on sotsioloogiliste uuringute võtted kombineeritud süsteemide ja disainikeskse mõtlemise vahenditega. Lõhkuva disaini meetod aitab välja töötada süsteemide muudatusi, mis on nutikad, tõhusad, läbimõeldud ja jätkusuutlikud. Selles töötoas selgitatakse teile lammutavaid ja loovaid vaimseid vahendeid, mille abil positiivseid muutusi käivitada.

Tugeva teadusliku lähenemise rakendamisega ühiskonda mõjutavate keerukate süsteemide mõistmiseks kasutab lõhkuva disainimeetod süsteeme, jätkusuutlikkust ja disaini, et mõista, uurida ja muuta olemasolevaid süsteeme ning käivitada üleilmsed muutused.


Dr. Leyla Acaroglu

Dr. Leyla Acaroglu on programmi UnSchool ja agentuuri Disrupt Design tegevjuht ja asutaja, leylaacaroglu.com. Ta on auhinnatud disainer ja sotsioloog, kes on aidanud kaasa üleminekule kestlikule ja ringmajandusele. Ta on TED programmi lektor, ÜRO keskkonnapreemia Champion of the Earth laureaat ning LinkedIn keskkonna suunanäitaja. Tema välja töötatud on nn lõhkuva disaini (Disruptive Design) meetod, milles on kombineeritud süstemaatiline mõtlemine, kestlikkuse uuringud ja disain kui vahendid jätkusuutliku tuleviku loomiseks. Programmi UnSchool of Disruptive Design ja loovagentuuri Disrupt Design asutajana reisib Leyla kogu maailmas ringi, aidates inimestel ja organisatsioonidel kujundada uut mõtlemist rollist, mida igaüks võib parema tuleviku kujundamisel etendada.    



Töötuba II: ‘‘Lõpetage kampaania, äratage huvi!‘‘
Läbiviija: Marksteen Adamson
Sihtgrupp: disainerid, avalik sektor
Reede, 17. juuni, 10:00-13:00
Koht: Kultuurikatel
Tasu: 60 €

Osta pilet siit

Selles töötoas selgitab Marksteen Adamson, auhinnatud Briti disainiagentuuri Asha & Co asutajaliige, loovjuht ja strateegiadirektor, kuidas saavutada tõhusalt erinevate sihtrühmade huvi vastuoluliste ühiskondlike teemade korral. Pärast sissejuhatust, milles tutvustatakse tema algatatud pagulastega seotud projekti “The Stations”, võtab Marksteen töötoas osalejad kaasa isiklikule teekonnale alates algsest abituse tundest kuni projekti ülimõjuka tulemuseni. Marksteen kirjeldab ASHA & Co meetodit “Hand of Change”, milles kasutatakse mitmeid fookuspunkte, et tagada hoogne edasiliikumine ja tekitada mõju keerulistel teemadel.

Seejärel palutakse osalejatel valida ise mõni vastuoluline või ebamugav teema, mille suhtes nad soovivad huvi tekitada. Neid juhitakse läbi etapiviisilise protsessi, mille lõpptulemusena valmib briif, mis võimaldab sihtrühmadel valitud teemaga sidestuda ja tegeleda.

Marksteen Adamson

Marksteen Adamson on disainiagentuuri Asha & Co asutajaliige, loovjuht ja strateegiadirektor. Ta on rahvusvaheliselt tunnustatud loovstrateeg ja probleemide lahendaja, kes nõustab ettevõtteid, riigiasutusi ja heategevusorganisatsioone kogu maailmas kaubamärgistrateegia ning kaubamärkide kasutamise küsimustes. 

Marksteen oli ettevõtte Interbrand loovjuht ning kuulus selle ülemaailmsesse juhtkomisjoni. Ta tegeles loovmeeskondade koostamise ja juhtimisega Londonis, Amsterdamis ja New Yorgis, kuni asutas 2002. aastal ASHA & Co.2019. aastal sai Marksteen meediakanali Drum „Aasta uuendaja” auhinna. Marksteeni tunnustatud töös firma Interbrand loovjuhina võib esile tõsta muuhulgas järgmist: „Welcome to Estonia” (korporatiivse identiteedi projekt, mille tellis Eesti valitsus riigi mainekujunduse ja tunnusmärgi teostamiseks), PwC brändiidentiteet, Orange’i ülemaailmne brändi uuendamine ning WHSmith’i kaubamärgi Niceday identiteedi loomine, mis on võitnud mitmeid auhindu. 

Lisaks sellele on ta uuendanud korporatiivset identiteeti Hollandi pangal RaboBank ja Guinness Mahon’i pangal ning andnud oma panuse ülemaailmse liikumise We Are What We Do asutamisse, nimevalikusse ja identiteedi loomisse. Tema enda agentuuris on auhinnasadu jätkunud ning hiljuti lisati ASHA & Co väljaande Design Week edetabelisse, milles on loetletud 100 Suurbritannia enim auhindu saanud agentuuri. Lisaks kogu loovtöö, kaubamärgistrateegia ja innovatsiooni suunamise ning äritegevuse ja sotsiaalsete sihtide juhtimise agentuuris ASHA & Co on Marksteenil ka isiklikke projekte klientidega ja pere-ettevõtetega.


Töötuba III: ‘‘Futures Design Methodology‘‘
Läbiviija: Stuudio Bespoke 
Sihtgrupp: disainerid (strateegilised disainerid, teenusedisainerid jne), avalik sektor 
Reede, 17. juuni, 14:00-17:00
Koht: e-Eesti infokeskus (Valukoja 8, Öpiku maja)
Tasu: 60 €

Osta pilet siit

Innovatsioon viib meid tulevikku ja tulevik muudab meid innovatiivseks! Millised on meetodid kollektiivseks prototüüpide loomiseks ning tulevikustsenaariumide katsetamiseks ja mõjutamiseks? Kuidas luua hüpoteetilisi tuleviku tugitalasid? Kuidas kujutleda, koostada, katsetada ja hinnata võimalikke tulevikuvisioone laiemal ajaskaalal?

Töötoas tutvustatakse praktilise tegevuse kaudu stuudio Bespoke tuleviku disaini metoodikat. Tuleviku disain (Futures Design) on disainistsenaariumide meetod, mis hõlmab nelja etappi: 


- väliste muutusesignaalide tuvastamine
- tuleviku riskitegurite hindamine
- strateegiliste võimaluste hindamine
- eelistatud tulemuste saavutamiseks vajalike sammude paikapanek.

Osalejad õpivad, kuidas tegutseda pidevalt muutuvas ühiskonnas ning tutvuvad vahendite ja raamistikega, mis võimaldavad jälgida silmapiirile kerkivaid muutusesignaale ja leida võimalusi tänaste otsuste ja tegude mõjutamiseks, et juhtida liikumist soovitud tuleviku poole.

Metoodika hõlmab järgnevaid tegevusi:


- Olukorra määratlus. Teema piiritlemine: X tuleviku määratlemine mastaabiratta abil
- Otsing. Horisondi vaatlus: Väliste muutusesignaalide tuvastamine otsingukaartidega
- Tunnetus. Signaalide analüüsimine: Mustrite leidmine ja skeemide liigendamine skeemimalli abil
- Skaleerimine. Stsenaariumide koostamine: Stsenaariumide visandamine stsenaariumiplaani abil.


Bespoke



Bespoke on ülemaailmse haardega tuleviku disaini stuudio, mille peakontor asub Kopenhaagenis. Töötuba viivad läbi: Andreas K. Mortensen ja Chanel Haifley.

Töötuba sisaldab ka ringkäiku ning tutvustust e-Eesti infokeskuses, et tutvuda maailma kõige arenenuma digiühiskonna looga.


Töötuba/Seminar IV: From Designer to Designer (Verve Agency, Bürocratik, Velvet)
Reede, Juuni 17, 16.30-18.30
Läbiviijad: Verve Agency, Bürocratik & Velvet
Sihtgrupp: disainerid 
Pilet: TASUTA / eelregistreerimine vajalik

Rohkem infot: disainikeskus.ee/events/workshop-from-designer-to-designer


//


Rahvusvaheline disainikonverents 2022 „Beyond Design” toimub 18. juunil Kultuurikatlas ning osalustasu on 120 €. Konverentsil käsitletakse võtmeküsimusi seoses disaini tulevikuga, mis on seotud disaineri ameti, kohustuste ja multidistsiplinaarsete tulevikuvisioonidega. Disainikonverentsi peaesinejad on disainer, sotsioloog ja jätkusuutlikkuse provokaator Leyla Acaroglu, futurist Angela Oguntala (disainistuudiost Greyspace), professor, disaini- ja tehnoloogiaalane eetik Ariel Guersenzvaig, loominguline strateeg ja probleemilahendaja Marksteen Adamson ning paljud teised. Konverentsil käsitletakse mitmeid huvitavaid juhtumeid juhtivatelt Euroopa disainiagentuuridelt ning toimuvad ka erinevad praktilised töötoad.

Tutvu disainikonverentsi esinejatega lähemalt siin.

Tutvu kogu ED-Festivali programmiga siin.


ED-Festival Tallinn 2022 peamised toetajad on:




workshop, töötuba