Euroopa Disainifestivali konverents 2022 Tallinnas

Euroopa Disainifestivali konverents 2022 ‘‘BEYOND DESIGN‘‘ toimub laupäeval, 18. juunil Kultuurikatlas. Tutvu esinejatega!


Euroopa Disainifestivali Konverents 2022 “Beyond Design” käsitleb disaini tuleviku ja suundade põhiküsimusi, mis on seotud disaineri ameti ja kohustustega, praktiliste töötubade, arutelude ning sektoriüleste tulevikuvisioonide kaudu. Euroopa Disainifestivali konverents 2022 ‘‘BEYOND DESIGN‘‘ toimub laupäeval, 18. juunil Kultuurikatlas kell 9:30-17:00.

Osalemistasu: 120 eur. Osta pilet siit!

Päevakava


Erinevate arutelude ja juhtumiuuringute abil püüab konverents leida vastuseid näiteks järgmistele küsimustele: 

- Kuidas kujundada meie kõigi jaoks paremat tulevikku? 

- Kuidas hoida kontrolli all olukordi, mida me veel ei tea? 

- Kas täna esile kerkivad probleemid loovad homse disaini jaoks uued tähendused ja võimalused? 

- Mida tähendab tegelikult digitaalne innovatsioon ja kuidas see meid inimestena muudab? 

- Kuidas luua jätkusuutlikkust jätkusuutlikul viisil? 

- Kuidas näha jätkusuutlikkuses mitte üksnes piirangut, vaid olulist väljakutset, mis annab meile innovatsiooniks uusi võimalusi? 

- Kummale poole barrikaadi peaks disainer jääma? 

- Kas loome-eetika ümbermõtestamine on alus uuele tähendusele?


Neile küsimustele püütakse vastuseid leida 3 suuna kaudu:

1. DISAIN JA VALITSEMINE. Innovatsioon viib meid tulevikku ja tulevik muudab meid innovatiivseks. Kuidas valitseda olukordi, mis esinevad tulevikus ja mida me pole kunagi varem kogenud? Kuidas arvestada ettenägematute sündmuste ja ebaselgusega? Kuidas mõista inimeste ja nende valitsuste vahelise suhte tulevikku?


2. DISAIN JA VASTUPANU. Meie maailm kasutab mitmeid mugavaid ja jätkusuutmatuid mudeleid – sotsiaalseid, ökoloogilisi, majanduslikke. Kuidas hetkeseisule ‘‘kinnas heita‘‘ ja mitte piirduda üksnes senise süsteemi lõhkumisega, vaid kujundada järgmine lahendus?


3. DISAIN JA RAHU. Luua maailm, kus saab elada tähendusrikka meelerahuga – see on disaini vanim eesmärk.

 

ESINEJAD:

Oleme kutsunud konverentsile esinejad, kelle tegevus esitab väljakutse meie harjumuspärastele mõtetele ja tunnetele disainist, tuleviku jätkusuutlikkusest ning isegi elust üldiselt.

Fotol: Dr. Leyla Acaroglu

Dr. Leyla Acaroglu on programmi UnSchool ja agentuuri Disrupt Design tegevjuht ja asutaja, leylaacaroglu.com. Ta on auhinnatud disainer ja sotsioloog, kes on aidanud kaasa üleminekule kestlikule ja ringmajandusele. Ta on TED programmi lektor, ÜRO keskkonnapreemia Champion of the Earth laureaat ning LinkedIn keskkonna suunanäitaja. Tema välja töötatud on nn lõhkuva disaini (Disruptive Design) meetod, milles on kombineeritud süstemaatiline mõtlemine, kestlikkuse uuringud ja disain kui vahendid jätkusuutliku tuleviku loomiseks. Programmi UnSchool of Disruptive Design ja loovagentuuri Disrupt Design asutajana reisib Leyla kogu maailmas ringi, aidates inimestel ja organisatsioonidel kujundada uut mõtlemist rollist, mida igaüks võib parema tuleviku kujundamisel etendada.    


///


Fotol: Ariel Guersenzvaig

Ariel Guersenzvaig on disaini- ja tehnoloogiaeetik ning Barcelona Disaini- ja Insenerikooli ELISAVA disainiprofessor. Tema peamised uurimisvaldkonnad on ühelt poolt tehisintelligentsuse eetiline mõju ühiskonnale ja teiselt poolt professionaalse disainitegevuse eetika. Tema teaduslikke töid on avaldatud mitmetes toimetatud õppeteostes ja ajakirjades, nagu näiteks ACM Interactions, AI&Society, Journal of Design Research ning IEEE Technology and Society Magazine. 

Tema sulest on ilmunud raamat “The Goods of Design: Professional Ethics for Designers” (Rowman & Littlefield, 2021), mis sai mõjukalt ajakirjalt Choice Magazine väga kõrge hinnangu. Tal on doktorikraad disainiteoorias Southamptoni ülikoolist (Ühendkuningriik) ja magistrikraad eetikas Birminghami ülikoolist (Ühendkuningriik). Enne täiskohaga akadeemilisele tööle siirdumist töötas ta disainivaldkonnas üle 20 aasta.


///


Fotol: Angela Oguntala

Angela Oguntala kuulub disainistuudio Greyspace asutajate hulka, mis teeb koostööd organisatsioonidega eesmärgiga prognoosida soovitud tulevikku ja sillutada teed selleni jõudmiseks. Ta on tegutsenud erinevates sektorites alates haridusest ja poliitikast kuni tervishoiu, rahanduse ja moetööstuseni. Tema töö eesmärk on kutsuda üles kaaluma esile kerkivaid väljakutseid ja võimalusi, teavitada võimalikest strateegiatest ning kujundada uut mõtteviisi.


Angelal on lisaks põhjalikud teadmised kollektiivsest fantaasiast, jätkusuutlikest üleminekutest ja eksperimentaal-setest protsessidest, mis toetavad innovatsiooni. Tema klientide hulka kuuluvad muuhulgas IKEA, Hermès, Philips, Sky, Maailma Majandusfoorum, Maailma Kaubandusorganisatsioon ja Microsoft.
Angela Oguntala on organisatsiooni Salzburg Global Seminar stipendiaat. 


ÜRO Info- ja Kommunikatsioonitehnoloogia Amet (OICT) ja Ars Electronica on andnud talle tema tegevuse eest Tuleviku innovaatori aunimetuse. Ta on pidanud arvukalt ettekandeid tuleviku teemal TED, NPR ja teistel rahvusvahelistel üritustel.


///


    Fotol: Marksteen Adamson

Marksteen Adamson on disainiagentuuri Asha & Co asutajaliige, loovjuht ja strateegiadirektor. Ta on rahvusvaheliselt tunnustatud loovstrateeg ja probleemide lahendaja, kes nõustab ettevõtteid, riigiasutusi ja heategevusorganisatsioone kogu maailmas kaubamärgistrateegia ning kaubamärkide kasutamise küsimustes. Marksteen oli ettevõtte Interbrand loovjuht ning kuulus selle ülemaailmsesse juhtkomisjoni. Ta tegeles loovmeeskondade koostamise ja juhtimisega Londonis, Amsterdamis ja New Yorgis, kuni asutas 2002. aastal ASHA & Co.

2019. aastal sai Marksteen meediakanali Drum „Aasta uuendaja” auhinna. Marksteeni tunnustatud töös firma Interbrand loovjuhina võib esile tõsta muuhulgas järgmist: „Welcome to Estonia” (korporatiivse identiteedi projekt, mille tellis Eesti valitsus riigi mainekujunduse ja tunnusmärgi teostamiseks), PwC brändiidentiteet, Orange’i ülemaailmne brändi uuendamine ning WHSmith’i kaubamärgi Niceday identiteedi loomine, mis on võitnud mitmeid auhindu. Lisaks sellele on ta uuendanud korporatiivset identiteeti Hollandi pangal RaboBank ja Guinness Mahon’i pangal ning andnud oma panuse ülemaailmse liikumise We Are What We Do asutamisse, nimevalikusse ja identiteedi loomisse. 

Tema enda agentuuris on auhinnasadu jätkunud ning hiljuti lisati ASHA & Co väljaande Design Week edetabelisse, milles on loetletud 100 Suurbritannia enim auhindu saanud agentuuri. Lisaks kogu loovtöö, kaubamärgistrateegia ja innovatsiooni suunamise ning äritegevuse ja sotsiaalsete sihtide juhtimise agentuuris ASHA & Co on Marksteenil ka isiklikke projekte klientidega ja pere-ettevõtetega.


///



Fotol: Isabelle Dahlborg Lidström

Isabelle Dahlborg Lidström on Stockholmi konsultatsioonifirma Grow partner, disainijuht ja loovjuht. Tal on üle 28 aasta pikkune kogemus rahvusvahelisest disainitegevusest New Yorgis, Kopenhaagenis ja Stockholmis. Pärast bakalaureusekraadi saamist kommunikatsioonidisaini erialal ja pakendidisaini täiendkoolituse läbimist asutas Isabelle innovatsioonipõhise konsultatsioonifirma Pond, millele järgnesid No Picnic Packaging ja NINE. 

Isabelle on armastanud alati kasutada äritegevuses väljakutsete lahendamiseks disaini – nii innovatiivsel kui ka esteetilisel viisil. Kasutades struktuurset ja graafilist disaini, materjale ja funktsioone koos põhjalike teadmistega äri ja valdkonna kitsaskohtadest, püüab ta leida igale probleemile kõige sobivama lahenduse. Isabelle on osalenud mitmete konkursside žüriides: Eurobest, Dieline, Pentawards, LIA, Kolla, Guldägget, Core 77, IF Award.

///


Fotol: Kaidi-Kerli Kärner

Kaidi-Kerli Kärner on Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi digiühiskonna strateegia nõunik. Disainikonverentsil annab ta ülevaate Eesti avalike digiteenuste jalajäljest.

Digitaliseerimine on oluline osa meie elust ja Eesti avaliku sektori edulugu. Seetõttu on oluline, et ka meie digitaalne elu oleks jätkusuutlik ning tuleviku digitaalsete lahenduste osas valikuid tehes peaksime me käituma võimalikult keskkonnasäästlikult. 

Digitaalne keskkonnasäästlikkus on üks Eesti digiühiskonna arengukava 2030 (riikliku digistrateegia) keskseid teemasid. Selles dokumendis on märgitud, et eesmärk on jätkusuutlikkuse kasv, kuid praegusel hetkel puuduvad meil teadmised jooksvast olukorrast ning seetõttu on keeruline paika panna, millest alustada (s.t. kus probleem on kõige teravam). Me peame välja selgitama, kus on digiriigi keskkonnamõju kõige suurem, ning kaardistama võimalused selle mõju vähendamiseks. 2022. aasta kevadel läbi viidud analüüs võimaldab kaardistada Eesti avaliku sektori digitoodete (serverid, tööjaamad, tööprotsessid jt) keskkonnamõju ja otsida võimalikke lahendusi.


///


Fotol: Frederico Duarte

Frederico Duarte õppis Lissabonis kommunikatsioonidisaini ning on töötanud disainerina Malaisias ja Itaalias. Tal on magistrikraad disainikriitikas New Yorgi kunstikoolist School of Visual Arts ning doktorikraad disainikuraatorina Birkbecki kolledžist, Londoni Ülikoolist ja Victoria & Alberti Muuseumist. Disainikriitiku ja -kuraatorina on ta kirjutanud artikleid ja esseesid, olnud mitmete raamatute ja kataloogide kaasautor, pidanud loenguid ja viinud läbi töötubasid, korraldanud näitusi ning disaini, arhitektuuri ja loomingu alaseid üritusi alates 2006. aastast.


///


Fotol: Isabel Inés

Isabel Inés, “Ludita", on rohkem kui 25-aastase kogemusega Hispaania strateegiline disainer. Tal on akadeemiline kraad infoteaduse erialal. Ta on disaininud digitaalseid tooteid ja teenuseid, juhtinud disainimeeskondi, töötanud välja metoodikaid ja strateegiaid ning teinud koostööd paljude erinevate ettevõtete ja asutustega: idealista, Decathlon, Cadena Ser, Museo del Prado, eBay, Hispaania välisministeerium, Bergé Auto, BBVA pank jt.

2020. aastal sai ta Hispaania riiklike disaini ja innovatsiooni auhindade jagamisel “Professionaalide” kategoorias žürii auhinna Hispaanias uute disainiharude juurutamise, uue eriala määratlemise ning selle ümber tugeva kogukonna loomise eest.

Ta juhib ‘‘Emalaeva‘‘ (hispaania keeles La Nave Nodriza). See on asutus Madridi kesklinnas, kus tegeletakse inimkeskse disaini uurimise ja õppimisega ning pandeemia ajal laiendati oma tegevust veebis üle kogu maailma. Lisaks kuulub ta disainirühmitusse llios, mis uurib uusi organisatsioonilisi mudeleid (millel puudub äristruktuur ning mis põhinevad usaldusel ja vastastikusel tunnustusel) ning töötab välja disaini- ja innovatsiooniprojekte, mis aitavad kaasaega humaansemaks muuta. Ta usub, et disainil on üha suurenev mõju meie ühiskonnale ning on otsustanud kujundada parema, ausama, lihtsama ja kaunima maailma.


///


Fotol: Vinay Mistry

Vinay Mistry on mitmeid auhindu võitnud agentuuri DesignStudio London loovjuht. Talle meeldib kujundada identiteeti, teha filme ning katsetada uute tehnoloogiatega, et luua tugeva mõjuga lugusid. Alates DesignStudio agentuuriga liitumisest on ta juhtinud projekte paljude maailmakuulsate kaubamärkide jaoks, mille hulka kuuluvad muuhulgas näiteks Panasonic, Fifa, Virgin, Mind ja HelloFresh.


///

Fotol: Margus Tamm 

Margus Tamm on interdistsiplinaarne disainer, kunstnik, kirjanik, lektor ja kultuurikriitik.
Lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia Interdistsiplinaarsete kunstide magistrantuuri, täiendanud end Londoni Chelsea kolledžis kunsti ja disaini doktorikoolis. Hetkel tegeleb uurimistööga EKA disaini ja doktorikoolis, keskendudes sekkuvatele kunstilis-aktivistlikele praktikatele avalikus ruumis.

Oma tegevuse eest on pälvinud mitmeid reklaami- ja disainiauhindu, samuti kunsti-, kirjandus- ja arhitektuuripreemiaid.

Konverentsil vaatleb Margus, kuidas kogukondlikud protestiaktsioonid käivitavad innovatsiooni elukeskkonna disainis. 




Konverents toimub füüsilise üritusena, mis võimaldab ka mõningaid kombineeritud tegevusi. Konverents salvestatakse ja seda saab hiljem järgi vaadata.  


Tutvu ED-Festivali ülejäänud programmiga 


ED-Festival 2022 toimub ED-Awards ja Eesti Disainikeskuse koostöös.


ED-festival 2022 Tallinn peamised kohalikud partnerid ja toetajad on:






ED-Awards, ED-Festival