Sviiter - väike ja võimekas loovstuudio

Sviiter on väike kuid võimekas loovstuudio, kelle laual on erinevad loovlahendused brändingust, prindist, pakendist, veebilahenduste ja sotsiaalmeediani välja


Olemuse poolest pakub Sviiter klientidele täisteenust, ehk et tihti võetakse enda peale pakkuda lisaks kujunduse ekspertiisile ka mitmete projektide vedamine. ‘‘See annab meile teatava kvaliteedikontrolli ning kliendile kindlustunde, kus nad ei pea ise otsima näiteks trükikoda või arendajat ning saavad kogu teenuse ühelt pakkujalt, ‘‘ selgitab Sviitri asutaja ja loovjuht Erkki Pung.

Fotol: 3x Erkki Pung

Erkki, räägi meile, kust sai alguse Sviiter ja mis tüüpi disainialased väljakutsed on valdavalt teie töölaual?

Nimelugu on ettevõtte algusest veel veidi varajasem ning ulatub aastasse 2005, kui osalesime mõne sõbra ning tuttavaga ‘‘Ajujaht‘‘ eellaseks peetud ideekonkursil NETS, mida tol ajal vedas Sihtasutus Archimedes. Meie ideeks oli veebis lehitsetav ajakirja platvorm ning plaanisime demona hakata välja andma moeajakirja. Saime konkursi finaali, kus meie mentoriks olnud Allan Martinson soovitas Sviitri nimest loobuda ning võtta kasutusele midagi jõulisemat. Uueks nimeks sai Partisan ning meie tiimi tolleaegne loov mastermind Tõnu Runnel lõi sellele uue logo. Sviiter jäi tahaplaanile kuniks mõni aasta hiljem ta uues formaadis kasutusele läks. NETS konkurssi me kahjuks ei võitnud, kuid saime palju karastust ja kogemusi. Paar aastat hiljem avati teenus nimega Issuu, mis oli mingil määral meie idee koopia ning tänaseks päevaks on sellised lehitsejad juba pea et igapäevases kasutuses olev nähtus.

Loovstuudio Sviiter sai alguse 2007. aasta novembris ning oli päris pikalt pigem hobistuudio formaadis, kuniks projektid ning mahud kasvasid nii suureks, et oli vaja vastu võtta otsus ning pühenduda Sviitrile, jäägitult.


Mis on Sviitri moto?

Me ei ole enda jaoks konkreetselt motot isegi defineerinud, kuid sisimas tahaksime olla sellise usaldusväärse ning kompetentse partneri rollis. Suurel määral on see ka õnnestunud, kuna enamus meie laual käinud klientidest on jäänud püsima.

Meile ei meeldi endast palju rääkida ning ei eelista enese upitamist, kuid meile meeldib suhelda läbi meie tööde ning nende abil kutsume enda juurde ka uusi kliente. Senimaani on see toiminud ning oleme igal aastal hoidnud oma püsikliente ning võtnud kasvavas trendis juurde uusi. Igast kliendist ei saa kindlasti ka püsitellijat, kuid tagasitulev klient on meie jaoks justkui peegliks, väljendamaks rahulolu saadud töö lahenduse, kvaliteedi või muude väärtuste osas.


Mis iseloomustab Sviitri tööd? Mis on teie tugevus?

Sviiter on olnud pikka aega selline minibüroo, mis tundub suurem kui ta ehk tegelikkuses on. Seega võib meie tugevusena välja tuua kindlasti töökuse. Püüame oma klientidele olla parimad partnerid, kellele saab alati loota.

Mõningad kliendid on olnud meiega üle kümne aasta ning oleme nende jaoks endiselt värsked, loovad ning usaldusväärsed.

Teisalt on meie tööd läbimõeldud ning orienteeritud eesmärgile. Käekirja arvestades, on stiil pigem puhas ja korrektne kui messy, pigem selgele sõnumile orienteeritud kui kaootiline, pigem ajatu kui trendidele orienteeritud. 


Mida pead Sviitri kõige õnnestunumateks projektideks senimaani ja miks? 

Eks neid häid näiteid on aastate jooksul palju tekkinud ning ka hetkel on töös palju projekte, mida hea meelega juba peegeldaks. Palju ägedat on käsil kuid jagame neid siis kui aeg küps.

Fotol: Placent Activ veebipood

Placent Activ - Tänaseks kolm aastat kestnud töö algas meil veebilehe uuendamisega, kus mõtlesime läbi, kuidas võiks mõne tootega poodi pidada nii, et inimesed sinna ikka ja jälle tahaksid tagasi tulla. Leht sai omale sisuka blogi, ülevaatlikud tootelehed, klientide tagasiside kogumise, mugavad lao- ja makselahendused, järelmaksu ja palju muud. Ajas on algne keskkond küll kasvanud, kuid oma olemust ja seatud eesmärki täidab ta tänaseni. Lisaks oleme uuendanud Placent Activi toodete pakendeid, andes neile minimalistliku põhjamaise ajatu välimuse. Placent Activi tooteid leiab Eestis, Lätis, Leedus, Venemaal ning Ugandas.


Fotol: Placent Activ tootepakend


Advokaadibüroo Turnstone - Meie jaoks ehk üks pisem projekt, kuid hea peegeldus ajatust visuaalist. Loodud 2017, kuid toimib korporatiivveebina sama värskelt ka käesoleval aastal.

Fotol: Advokaadibüroo Turnstone veebileht


Bon Soya - Boniga oleme tegelenud aastast 2018 ning alustasime nendega ühest uuest pakendite tooteseeriast, millele järgnes suurem brändingu värskendus. Hetkel töötame välja uusi tooteid ning teeme pakendite rebrändingut nende teistele toodetele. Bon on Eesti üks suuremaid vegantootjaid, kelle tootevalikust leiab mitmeid lihaasendajaid, juuretisega kaerajooke, tofut ja palju muud.



Kust ammutate igapäevaselt inspiratsiooni?

Eks väline infoallikas on erinevad tehtud tööd laiast ilmast. Samas on igal asjal siiski meie nägu ning püüame ka inspiratsiooniks saadud meetodit või lahendust siduda nii enda käekirja kui kliendi vajadustega.

Kanalitest ehk peamised Adobe Behance ja Awwwards, kuid jälgime sotsiaalmeedia vahendusel mitmeid põnevaid büroosid ning agentuure, mis aitab meil ka oma töid kõrvutada sarnaste projektidega laiast ilmast. See analüüs ja võrdlusmoment annab meile endale hea tagasiside, mida teinekord teha teisiti, mida kaaluda või mida välistada.


Milline on teie põhiline kliendiprofiil?

Meie portfell on võrdlemisi kirju ning uute ning tagasitulevate klientide osakaal on tugevalt püsitellijate poole kaldu. Meie igapäevasesse kliendiportfelli mahub: toiduainetööstus (BON, Gourmet Club), ilu- ja hooldstoodete valdkond (Placent Active), õigusvaldkond (Turnstone, Pohla ja Hallmägi), haridusvaldkond (Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, Rahvaülikool) ning sekka ka hulgaliselt riigiasutusi (Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Keskkonnaministeerium, Riigi Kinnisvara jt).


Milline on teie tööprotsess kliendiga, sellest hetkest alates kui ta teie juurde jõuab?

Meil käib laual peaasjalikult kaks algust. Püsiklientidega on kohati lihtsam - taustauuring on tehtud ja kliendi ootused enam-vähem teada.

Teine osa on uute klientide päringud. Tuleb mainida, et mõned aastad tagasi olid päringud sisukamad ja läbimõeldumad. Saime tihti jõuda pakkumiseni ilma meeletutes hulkades lisaküsimusi esitamata. Hetkel on päringute maht tõusnud paari aasta taguse ajaga mitu korda, kuid päringute sisud on jäänud pigem hõredaks. Seega on meie esimeseks sammuks küsida ning leida see soovi tuum, sisu, taust jms osad, mis aitaksid meil võimaliku mahu kokku panna.

Edasine on idee täpsem kirjeldus, kas siis visuaali või arenduse loomiseks, sageli mõlemad. Kirjeldame kliendi soovid ning vajadused. Kuna projektide sisu on väga erinev, siis on ka järgnevad tegevused erinevad - brändingu projektidega alustame pigem suuna leidmisest, millele järgneb loomeprotsess. Trükistel eelneb loometööle tehnilise osa kirjeldus, et loodav produkt vastaks hiljem prindivajadustele, ei ületaks prindi eelarvet vms. Veebiarendustööde puhul protsess võrdlemisi sarnane - enne loometööd räägime läbi võimalikud funktsioonid, valime halduse ja ehitame kujundusplaani vastavalt sellele.

On loomulikult ka väiksemaid projekte, kordustrükke jms, mille töösse võtmine on ka kohati vaheetappideta.


Milliseid kliente sooviksite tulevikus enda juures rohkem näha? Milliseid töid, mis valdkonnas tahaksite lisaks teha?

Ega meil valdkondades väga palju puudu ei ole, kui siis ootaks teatud kultuurilist suunda, muusikuid või bände või mingisuguseid muusikale orienteeritud sündmuseid. Mõnda aega soovisime ka spordivaldkonda oma portfelli ning hetkel ongi üks suurem ‘‘spordiprojekt‘‘ töös ning üht suuremat lubaks hetkel veel aasta lõppu/uue algusesse. Kui oskad unistada ja soov piisavalt suur, siis kipuvad asjad lõpuks ikkagi täide minema.


Mis on Sviitri ambitsioon? Kus näete oma tegemisi järgmise viie aasta pärast?

Ambitsioon oleks veidike kasvada. Sooviksime jätta alles oma väikse büroo paindlikkuse ning võimaluse toimetada ka edasipidi põnevate projektide kallal. Hea meelega hoiaksime kasvu sellel suunal, mis laiendaks meie pädevust teatud probleemide lahendamisel.

2020. aasta näitas, et pikad plaanid ei maksa ning unistamisest ja tugevast töötahtest kohati ei piisa. Unistame endiselt suurelt hoides sees oma väikse büroo omapära.


Mis on see üks asi, mis peab alati teie tööruumis olema? Mis annab selle õige tunde?

Meie praeguses kontoris on palju taimi ning hetkel ei kujutaks teistmoodi ette. Varasemalt nii polnud, samas on pea alati olnud meie kontor kõrgemate lagedega - ju siis tahab loovtöö lasta ideedel kõrgemale tõusta.

Fotol: Sviitri kontor (Tatari 64, Tallinn)

On sul mõni hea muusikapala/playlist soovitada, mis võiks ka teiste kõrvu jõuda?

Meil käib kontoris päris palju muusikat, teeme pidevalt liste ja erinevaid muusikapäevakuid. Hetkel oleme kogumas klientide playliste, et saaksime jagada nende mõtteid ja emotsioone läbi muusika.

Stiilide osas liigub ehk enim pehmet liquid dnb’d - mõningatest välja toodud artistidest ehk Etherwood, Camo & Krooked, Mitekiss, High Contrast jpt. 

Siin ka üks PLAYLIST, mida aegajalt täiendame. Ja loomulikult kuulub meie valikusse erinevad saated Raadio 2 õhtusest vööndist: Progressioon, Tallinn Express, Urbanism ja päevasemast ajast: Tiks, suvine erisaade Puhkus Maianiga ja mitmed teised. Ilma muusikate me tööd ei tee :)

Hoia Sviitri tegemistel silma peal nende kodulehel www.sviiter.ee ja/või instagramis @sviiter.


Küsis: Katrin Tomiste
Vastas: Erkki Pung

///

Sviiter on Eesti Disainibüroode võrgustiku liige, kuhu hetkel kuulub 50 disainibürood/disainistuudiot. Võrgustiku andmebaasiga saab tutvuda siin.


Disainibüroode võrgustik