Kogemuslugu coaching’u programmist: Kairi Kõrve ja tema coach Mart Kikas

Hea meel on tuua teieni taas coahinguprogrammi läbinu kogemust. Oma kogemusest räägib sel korral Kairi Kõrve, kelle coach oli Mart Kikas



Fotol: Kairi Kõrve. Portree autor Evelin Elmest

Miks otsustasid coachinguprogrammis osaleda?

Olin 10 kuud tagasi loonud ettevõtte, mis kasutab kaubamärki Wareks. Ettevõte on spetsialiseerunud liikumise ja ruumiga seotud lahendustele, pakkudes rakendusliku disaini teenuseid ja tooteid. Kavandab ja toodab funktsionaalseid tooteid, mis põhinevad universaalse disaini põhimõtetel ja kasutavad jätksusuutlikke materjale nagu alumiinium ja roosetaba teras, mis on vajadusel integreeritud puiduga. Mõte on siis Wareksis ühendada disain, tootmine ja müük, et luua ühtlasi tooteid, mis on võimalikud ringsed ja ressursitõhusad. Esmane tooteportfell on meil olemas.

Ja esimene suurem müük reaalse tootena on tehtud jalgratturi tugipostide näol Vanasadama trammitee projektile. Jalgratturi tugipost iseenesest on vahend (toode) mugavamaks linnas liikumiseks jalgrattaga. See kontseptsioon läks esimesena katsetamisele Vanasadama trammiteega seoses. Neid on piirkonnas 34 tk. Tootelt nõuab see sobivat ja kestvat materjalivalikut välitingimustesse, silmapaistvalt puhast metallitöö teostust, samas diskreetset välimust. Mida ühtekokku võibki nimetada rakendusdisainiks. Sarnast toodet ei ole Eestis varem tehtud.



Fotod: Iris Kivisalu

Lisaks rakenduslikule disainile ja disainiteenusele tootearenduse näol oli Wareksile juurde kujunemas teenuse suund, mis pakub tootmisega seotud ettevõtelele strateegilise juhtimise, ekspordi ja müügiga seotud teenuseid. Vajadusel ka tootearendust.

Seega kuuldes sellisest Eesti Disainikeskuse poolt pakutavast coachingu programmist liitusin sellega sest soovisin paremini ja selgemini mõtestada Wareksi identiteedi ja suuna kujundamist. Millist väärtust teenuse näol ettevõtetele loon ja kuidas siduda omavahel nii disaini/tootearenduse kui ka tootmisettevõtetele mõeldud teenuse suund. Nii, et Wareksilt kujuneks läbimõeldud väärtuspakkumine nii disainiosa kui tootmisettevõtetele suunatud teenuse osa näol.

Kui suur on erinevus nö isetegemisel vs välise abi kaasamisel (coachi kaasamine) ja usaldus?

Isetegemisel on oht jääda kinni omaenda mõttemustritesse. Võibolla liigselt jäädagi ketrama omi ideid.

Coachi kaasamine aitab esiteks peegeldada oma mõtteid, nii et tekib parem selgus. Teiseks annab coach objektiivsema aga samas ka toetava pilgu. Kolmandana on muidugi oluline ka kogemuste jagamine. Kokkuvõttes coachi kaasamine aitab luua selgust: mida ja kuidas ma teen ja millist väärtust tahan pakkuda, mis on eesmärk. Kuidas minu teenus või toode eristub ja mis siis on minu siht või muutus mille turule toon.

Usaldus tekib esimeste sessioonide jooksul. Siis coach õpib sind kui klienti tundma ja saab juba rohkem sügavuti minna. Arutada ka ebakindlusest ja riskidest tekkida võivaid probleeme. Mis omakorda aitavad kaasa reaalse tegevuse käivitamisele.


Millised on toimunud muutused ja milleni coachimine viis? 

Tänu coachimisele sain sõnastada ettevõtte väärtuspakkumise ja paika panna ka selge suuna: Arengupartner tootmisettevõtetele ning rakendusdisain koos tootearendusega.
Lõime seose minu professionaalse kogemuse ja Wareksi brändi identiteedi vahel. Lisaks aitas coachimine kasvatada enesekindlust visiooni ja tegevuse osas.

Coahimise sessioonide tulemusena on lähiajal valmimas ettevõtte koduleht: www.wareks.ee.

Logo disain: Mare Remmelgas - Remmelga Disainibüroo


Ning lisaks on uuesti läbi mõeldud ka Linkedini profiil, kus jagan teenustega seotud mõtteid ja tähelepanekuid.


Coach Mart Kikas võttis Kairi coachingu kogemuse kokku sõnadega, et Kairi oli sessioonides avatud ja motiveeritud oma teemadesse süvitsi minema, mis viis selguse, konkreetse tegevusplaani ja suurema enesekindluseni tegutsemisel.


Coachinguprogrammi elluviimist kaasfinantseeris Euroopa Ühtekuuluvusfond.