Telliskivist maailma: Angels lõi ICOM’i uue brändi
Möödunud nädalal esitles ülemaailmne turundus- ja kommunikatsiooniagentuuride võrgustik ICOM oma uuenenud visuaalset identiteeti ning veebilehte. Eesti disaini- ja turundusmaastiku jaoks muudab uudise märkimisväärseks fakt, et brändinguprotsessi visuaalse muutuse eest vastutas AD Angelsi tiim siitsamast Telliskivi Loomelinnakust.
ICOM uuenenud visuaalne identiteet
Et ICOMi liikmete hulka kuulub agentuure kõikjalt maailmast – agentuure, kes on vanemad ja suuremad, kui me siin Eestis ettegi oskame kujutada, agentuure, kes on võitnud lugematul hulgal kõikvõimalikke auhindu, agentuure, kes on töötanud maailma suurimate ettevõtetega – tuli pakkumine brändinguprotsessi üht olulisimat (ja kindlasti silmapaistvaimat) osa juhtida ootamatult. Võttis põlvist nõrgaks? — Jah, ausalt öeldes võttis küll, aga ainult sellised ülesanded annavadki võimaluse ennast tõesti proovile panna.
Väljakutse suurusest ning keerukusest annab aimu kas või see, kui vaadata otsa maailma ajavöönditele ning mõista, et pidamaks sisulisi koosolekuid partneritega Austraalias ja Põhja-Ameerikas, peab leppima sellega, et alati on keegi, kes peab tulemuse nimel öötunnid töötundideks muutma. Ent logistilisest akrobaatikast märksa olulisem oli muidugi sisuline terviklikkus ning küsimus sellest, kuidas luua visuaalne identiteet organisatsioonile, mis ühendab agentuure tõepoolest kõigist maailma nurkadest.
Just iseseisvust kõrgelt hindavate agentuuride võrgustikule brändi loomise puhul pidas Angelsi tiim oluliseks luua tervik, millesse oleks sisse kirjutatud ka orgaanilise muutumise ja erinevate liikmesagentuuride kaasamise võimalus. Reeglistik sai lihtne ja konkreetne, hoidmaks globaalselt ühtset joont. Kuid selle vaatamata on süsteem paindlik, et sobituda kõigi erinevate agentuuride visuaalse keele ja kohaliku kultuuriga.
“Ühelt poolt on muidugi oluline, et bränd oleks selge ja äratuntav kõigile, kes vaatavad ICOM’i väljast, ent vähemalt sama oluline on seegi, et iga liige tunneks brändi üle uhkust ja samas võimalust selle kaudu maailmale ka oma lugu rääkida,” kirjeldavad seatud sihte Kärt Villmann ja Jan Teevet Angelsist, “Ei piisa üksnes sellest, et kõik brändile alla kirjutaksid. Soovisime luua süsteemi, mis inspireeriks iga liikmesagentuuri ICOM’i brändi ka tõepoolest panustama, seda elavdama ning avardama.”
Lõpptulemuses peegeldub kirjeldatud kaasamise potentsiaal ennekõike võimaluses logomärgi osi ümber korrastades lõputult uusi kujundeid luua. Esimesed katsetused on tõestanud, et iga agentuur võib logoga n-ö. mängides jõuda sümbolini, mis esindab just neid, nende kultuuri või asukohariiki. Angelsi tiim usubki, et kõige huvitavam osa alles nüüd, kui bränd on nii-öelda lendu lastud, algabki!
Kogu brändinguprotsess alates strateegia loomisest kuni väikseimate visuaalsete nüansside paika panemiseni oli suurepärane näide üleilmsest koostööst. Neli liikmesagentuuri (lisaks Angelsile ka Imagemakers USA-st, kes teegi veebi, Switch Maltalt ja Espace M Kanadast) vedasid muutuse võtmeosi, kaasates töösse oma ainulaadse teadmiste ja loovuse kombinatsiooni, neid omakorda toetas strateegilise planeerimise osas veel kaheksa agentuuri ning muidugi ICOM’i juhatus.
ICOMi värske identiteet rajaneb ühele kandvale mõttele, mis on ühtaegu kokkuvõte võrgustiku olemusest ning selge siht ja üleskutse: Connect to Grow. Kolmest sõnast piisab, et kinnitada kõigile praegustele ja tulevastele liikmetele, partneritele ja klientidele, milline väärtus on koostööl.
ICOM Logo animation - https://vimeo.com/1128775128?share=copy&fl=sv&fe=ci
ICOM HERO - https://vimeo.com/1128773924?share=copy&fl=sv&fe=ci
Võrgustik, mis teeb suureks
Angels liitus ICOMiga juba 2007. aastal, et avastada uusi horisonte, kasvatada usaldusväärsust ning õppida parimatelt, agentuuridelt, kelle kogemus ulatub rohkem kui sajandi taha. “Väikese agentuurina väikese riigi väikesel turul arenemisel on omad võlud ja valud. ICOM’i liikmeks olemine lubab meil väiksust ja sellest tulenevat paindlikkust kaotamata oma haaret kordades kasvatada,” ütleb Angelsi tegevjuht Annika Avikson.
„ICOM’i üks suurimaid tugevusi on teadmiste ja kogemuste vaba liikumine. Saame igal hetkel mis tahes agentuuri käest nõu, arvamust või tagasisidet küsida. See annab võimaluse testida ideid ja lähenemisi kiirelt ja targalt ning erinevatest kultuurikontekstidest tulnud tagasiside avardab alati ka enda perspektiive,“ selgitab Kärt Villmann.