Bränd ei ole lihtsalt logo - Woodmoodi lugu

4. detsembril toimunud Eesti Disainikeskuse koolitusel “Kuidas luua eristuv ja kaasav bränd” rääkis oma loo Disainikeskuse tootearenduse meistriklassi läbinud Puidukoda, kaubamärgiga Woodmood. Oma kogemusest juba toimiva ettevõtte rebrändimisest rääkis Woodmoodi arendusjuht Karis Hindriksoo-Pitsi.



Puidukoda on Lõuna-Eestis asuv ettevõtte, kes müüb täna ainult ärikliendile. Suurema osa toorainest imporditakse siia külmematelt laiuskraadidelt, kus puit kasvab aeglasemalt. Viimase poole aastaga on 20-aastase ajalooga puiduettevõtte suutnud teha juba toimivas ning elujõulises organisatsioonis põhjalikud muudatused ning selle lühikese aja jooksul neid ka edukalt rakendada ja juurutada.

Suurema osa oma tegutsemisajast on Puidukoda tegelenud tavalise viimistlemata hööveldatud materjali masindamisega ning peamiseks edu indikaatoriks on olnud võimekus mahtu suurendada. Pikka aega on toodanguks olnud höövelmaterjal, mis lahkub tehasest hööveldatud, aga viimistlemata kujul. Viimasel aastal väljub tehasest üha rohkem erineva viimistlusega tooteid. Sellesse aega jäi ka osalemine Tootearenduse meistriklassis, mis andis suure osa inspiratsioonist ja julgusest rebrändimiseks.
 
Brändi uuendamise tagajärjel tegi Puidukoda disainibüroo Identity abil läbi ilmeka muutuse. Muutus brändi nimi – endisest Puidukojast sai Woodmood, mis rahvusvahelisel tasandil töötab brändinimena märksa paremini. Muutus ka ettevõtte visuaalne identiteet. Kataloog, millega messidel käidi ning mis enne sisaldas palju tehnilist infot sertifikaatide ja muu taolise kohta, muutus hoopis rohkem emotsioonipõhiseks ja visuaalsemaks ning tehnilise info osatähtsus viidi vajaliku miinimumini. 

Kuidas Identity Puidukojale uue ekspordibrändi lõi

Puidukojal oli vajadus uuendada ettevõtte brändi ja/või luua olemasoleva kõrvale uus kaubamärk ja olemus. Esimene suur ülesanne oli jõuda õige brändistrateegiani, sealt edasi brändi kontsepti ja -identiteedini.

Et Puidukoda oli astumas uusi suuri samme eksportturgudel, oli lahendustega kiire. Projekt osutus Identityle läbi aegade tempokaimaks. Esimesest strateegia-workshopist kuni valmistrükisteni kulus 22 kalendripäeva. Kui päris aus olla, siis valmisid osad turundusmaterjalid enne, kui brändi visuaalne identiteet, kuna olukord tingis kiiruse.

Otsustasime lüüa lahendused lahku – koduturul toimetatakse edasi Puidukoja nime all ja välisturgudele töötasime välja uue, rahvusvahelise kõrgväärindatud höövelpuidu brändi – WOODMOOD.

Brändi põhiolemuse konstrueerisime alljärgnevalt:
Puit on hinnatud miljöö looja ning looduslik keskkonna hoidja nii siseruumes kui ka väliskeskkonnas. Puitlahendused aitavad luua hubase atmosfääri, tagada siseruumides tervisliku sisekliima. Woodmood oskab sellele vääriliselt kaasa aidata ja teab, kuidas tuua esile isikupära ning aidata luua õige meeleolu. Sellest ka brändi nimi. 

Rebrändingu protsessis osalenud IDENTITY meeskond:

Ants Lusti – strateeg
Ionel Lehari – loovjuht
Maret Põldre, Meelis Opmann, Martin Tõnts – graafilise disaini meeskond

Protsessi võttis kokku Ants Lusti agentuurist Identity.


Puidukoja kataloog enne rebrändimist:
http://bit.ly/2QUw0ZG

Puidukoja uue brändinime ja identideediga Woodmood kataloog pärast rebrändimist: http://bit.ly/2BM1bfd

 
Brändiuuenduse protsessis võttis Puidukoda ise väga käed-küljes-lähenemise. Karise soovitus oma kogemusele tuginedes ongi kaasata võimalikult palju ettevõttega seotud võtmeisikuid. Brändiuuenduses osalesid nii Puidukoja juhtkond, erinevate osakondade esindajad kui ka müügitiimide esindajad. “Inimesed peavad olema algusest peale kaasatud, muidu läheb kolmekordne aeg, et neile selgitada muudatusi ning otsuseid muudatuste taga,” põhjendas Karis.

Oluline on uuendada brändi nii sisuliselt kui ka visuaalselt, ent mitte pelgalt uue logo ja kirjatüübi saamise eesmärgil, vaid et visuaalne lahendus annaks edasi sisulisi uuendusi ning brändi väärtuseid.

Küsimused, millele peab olema valmis otsima vastuseid brändi loomisel, on järgmised:

Mis on meie toode?
Tugevused ja unikaalsus ehk kriitlilised edutegurid?
Kes on meie klient, miks?
Kes on tarbija, miks?
Kes on konkurendid? Millised nad on?


Disain ettevõttes