Bole ja Disainiaudit

‘‘Disainijuhi juhendamisel mõtestasime üksikasjalikult läbi, mida, miks ja kuidas me teeme. Sealjuures saime väga põhjaliku ülevaate meie brändist, visioonist, strateegiast, nende tugevustest ja nõrkustest.‘‘

Kuidas disainiaudit saab tuua reaalset kasu ettevõttele. Bole näitel.


Disainiaudit toob esile ettevõtte võimalused, kus disaini ja strateegilist disainmõtlemist kasutada. Programmi lõppedes teab ettevõte, millised on järgmised sammud selleks, et ettevõte saaks disainiga toote või teenuse väärtust tõsta ning kes võiksid olla disainiteenuse osutajad.


Üks ettevõte, kes antud programmi edukalt läbinud, on Bole. Bole OÜ on Paldiskis asuv eriline puidutööstus, kus töödeldakse ja lõigatakse iga plangujuppi vastavalt nende looduslikule joonele. Esitasime sellega seoses mõned  küsimused Bole turundusjuhile, Rebecca Andreasele.


Fotol: Bole turundusjuht, Rebecca Andreas

Mis ootustega/miks Bole disainiauditi programmiga liitus?

Bole liitus ning läbis disainiauditi programmi ligi kaks aastat tagasi ootusega saada ülevaade meie ettevõtte disainikasutusest, eelkõige just turunduse ja brändi võtmes. Kuna olime tol hetkel alustamas uut peatükki nii müügis, tootmises kui ka turunduses, siis vajasime kriitilist pilku aitamaks meil hinnata ning ümber kujundada senine tegevus.


Mis on kõige suurem kasutegur, mille Bole enda jaoks disainiauditist sai?

Disainiaudit sundis meid alustama täiesti algusest. Disainijuhi juhendamisel mõtestasime üksikasjalikult läbi, mida, miks ja kuidas me teeme. Sealjuures saime väga põhjaliku ülevaate meie brändist, visioonist, strateegiast, nende tugevustest ja nõrkustest. Programmi tulemusena saime juba väga konkreetseid ettepanekuid edasiseks tööks ja ka soovitusi koostööks tulevaste partneritega, kelle abil vajalikke uuendusi läbi viia. Saadud sisend on tõestanud enda olevat hindamatu väärtusega meie praeguste turunduslike otsuste tegemisel.

Milliseid muutuseid ja protsesse on Bole oma ettevõttes käivitanud peale disainiauditit?

Peale disainiauditit võtsime ette väga põhjaliku turundusliku uuenduskuuri, sõnastasime alustuseks uuesti oma visiooni ning selle najalt liikusime edasi vaatamaks, kuidas kõik meie materjalid sellega kooskõlasse viia. Praeguseks oleme uuendanud ja välja vahetanud kõik oma müügimaterjalid ning lisaks välja töötanud ka uusi.

Millistele ettevõtetele julgeb Bole disainiauditit soovitada?

Igal juhul on disainiaudit huvitav ja kasulik protsess, mida ette võtta. Meie kiiresti muutuvas maailmas tuleb ka brändidel ajaga kaasas käia ning mõne aja tagant natuke kaugemalt kõigele peale vaadata ja hinnata, kas eelnevad tõdemused peavad endiselt paika. Meieni jõudis disainiaudit strateegiliselt väga õigel hetkel, kui olin just alustamas Bole’i turundusjuhina – see kiirendas ja lihtsustas uude maailma sisse elamist.


Mis kõige rohkem meeldis antud disainiauditi puhul?

Lisaks disainiauditi käigus saadud teadmistele leidsime ka tugeva strateegilise partneri meie disainijuhi näol, kelleks oli Janno Siimar, disainiagentuurist Velvet. Olles koos kaardistanud kõik kõpitsemist vajavad kohad, tundus väga loogiline sama tiimiga jätkata. Tagantjärgi võib öelda, et see oli ka väga õige otsus, praegu saame oma turundusmaterjalide kvaliteedi ja disaini eest pidevalt tunnustust nii olemasolevatelt kui ka potentsiaalsetelt partneritelt ja klientidelt.


Loe Disainiauditi kohta edasi siit


Velvet