Tootearenduse meistriklassis alustas esimene grupp ettevõtjaid

12. oktoobril alustas EASi, Eesti Disainikeskuse ja BDA Consultingu koostöös loodud tootearenduse meistriklassi esimene grupp. 12 Eesti ettevõtet saavad uusi teadmisi kogenud koolitajate ja mentorite käe all, kuidas välja töötada kaasaegne tootearenduse protsess ja kuidas seeläbi rahvusvaheliselt edukaid tooteid või teenuseid arendada. 


Alustanud on väga tugev ja motiveeritud grupp ettevõtete esindajad, kes soovivad tootearendust senisest strateegilisemalt rakendada. Ettevõtteid on üle Eesti ning tegevusvaldkondade valik kirju, alates ökoloogilistest puhastusvahenditest ja kaardirakendusest kuni elektroonikatööstuse ja geodeesiani. 
   
Meistriklassi avaseminaril tegi programmi sisuline juht, tootedisainer ja strateegilise disaini professor Martin Pärn sissevaate eesootavate koolituste teemadesse ja andis põgusa ülevaate tootearendusest ja disaini rollist selles protsessis. “Programmi eesmärk ei ole ühte ideed lihvida, vaid tekitada ettevõtete peades uusi mõtteid ja võimalusi, mis justkui värskendavad mullid klaasi põhjast kihisedes tõuseksid ja seeläbi ettevõtte arendust turgutaksid” sõnas ta. Samas on mentorite roll iga ettevõttega ees olevaid väljakutseid analüüsida ning võimalusel ka uue toote arendusprotsessi omandatud teadmiste pinnalt praktikas läbi teha.

Ettevõtete motivatsioon ja põhjus programmis osalemiseks on peamiselt soov tõsta oma seniste toodete konkurentsivõimet või juurutada tootearenduse protsessi. “Meie ettevõte soovib liikuda keerulisemate geodeesiateenuste poole ning vajab teadmisi ja abi tootearenduse paremaks toimimiseks ja teenuste turule toomiseks. Meil on palju arendusmõtteid ja ideid, kuid nende süsteemne turule toomine ja tootestamine vajab meeskonna arendamist“ kirjeldas meistriklassis kaasa löömise põhjust Hades Geodeesia esindaja.

7 kuud vältav meistriklass sisaldab koolitusi, seminare ja personaalset mentorlust ning käsitleb teemasid nagu tootestrateegia, kliendiuuringud, disainmõtlemine, prototüüpimine ja testimine, teenusedisain, uue toote tasuvuse hindamine ning tootmisesse juurutamine.

Meistriklassi esimese grupis osalevad ettevõtted: Colspo OÜ, Rabaconda OÜ, Morek IT, Regio OÜ, Nefab Packagin OÜ, Palmako AS, KOKO arhitektid OÜ, Frog Plastic OÜ, Proekspert AS, Mulieres OÜ, Lotus Timber OÜ ja Hades Geodeesia OÜ.

Koolitusprogrammi juht on Martin Pärn ja koolitajatena on kaasatud Henrik Jeppesen, Anders B. Kiertzner ja Martin Pråme Malmqvist Taanist Attention Groupist ning Kaarel Mikkin, Priit Karjus, Kalev Kaarna ja Hegle Sarapuu.

Programmis osalevad mentoritena Eesti tootearenduse ja disaini kogenud meeskond, kes kõik on praktikas juhtinud erinevaid tootearendusportsesse paljudes valdkondades. Ettevõtete mentorid on Maarja Mõtus, Jari Kukkonen, Tauri Tuubel, Tarmo Härmaorg, Mihkel Güsson, Ants Lusti, Ionel Lehari, Janno Nõu, Ott Pabut, Veiko Liis ja Geroli Peedu. Lisaks osalevad mentoritena ka eelmainitud taani koolitajad, kellel on kogemusi töötamisest disainerite ja tootearendusjuhtidena mitmetes riikides.

Teine grupp alustab novembrist ja kandideerida saab kuni 6. novembrini täites ankeedi. 

Projekti rahastatakse Euroopa regionaalarengu fondi vahenditest ja osalemistasudest. 
Meistriklassi osalemistasudest ettevõtte kohta (2-3 osalejat ettevõttest) on 1900 eurot (+km).