Ettevõtluse Auhinna konkursil valitakse ka parim disaini rakendaja
Disaini rakendaja 2014
Disain on loominguline ja kasutajakeskne probleemi lahendamise viis, mis hõlmab muu hulgas:
Korporatiivset identiteeti / kaubamärke: näiteks logo, kodulehekülg, firmastiil, graafika, kommunikatsioon, töörõivad, sõidukite kujundus
Töökeskkonda: näiteks arhitektuur, töökoha ülesehitus, sisekujundus, tähistus / valgustus
Toote ja teenuse arendust: näiteks tootedisain, teenusedisain, tööstusdisain, toodete lõppviimistlus
Pakendit: näiteks pakendidisain, graafika
Müügiedendust: näiteks graafiline disain, reklaam, kodulehekülje disain
Kasutajakogemust: näiteks messi või müügikoha (kaupluse) disain, keskkonnadisain, reklaamsildid, digitaalne ja multimeediadisain, müügikohamaterjalid
Kandideerima sobivad kõik Eesti äriregistrisse kantud äriühingud, kelle toote või teenuse oluliseks komponendiks on disain ning kes on vähemalt kolm viimast aastast rakendanud disainerite teenust ning saavutanud seeläbi majanduslikku edu.
Hinnatakse kolme kriteeriumi:
- Disaini teadlik rakendamine
Hinnatakse, kas koostöö disaineritega on pidev ja arenev, kuivõrd on disainiprotsess integreeritud nii toodete kui teenuste arendusse.
- Toote/teenuse ekspordipotentsiaal
Hinnatakse, millist mõju avaldab disaini kasutamine ettevõtte toodete/teenuste ekspordipotentsiaalile ja –näitajatele, sh sobivust võimalike kasutajate soovide ja vajadustega ehk kasutajapõhist innovatsiooni.
- Finantsnäitajad ja disaini rakendamise mõju ettevõtte majandustulemustele.
Hinnatakse ettevõtte traditsioonilisi majandusnäitajaid ning seda, kuidas on majandustulemusi mõjutanud disaini rakendamine (disaini kaasav arendustegevus).
Kandideerimiseks tuleb täita ankeet.
Disaini Rakendaja auhinda antakse koostöös Eesti Disainerile Liidu ja Eesti Disainikeskusega.