Disainibuldooser käivitub taas

 

buldooser


Kõige innovatiivsemad ja edukamad ettevõtted on ühes asjas sarnased – nad kasutavad uute lahenduste turule toomisel disaini efektiivsemalt kui konkurendid. Need ettevõtted, kas start-upid või suurtootjad, kasutavad disaini eelkõige selleks, et õigesti mõista ja kõnetada oma klientide vajadusi, käitumisharjumusi ja motivatsioone. Strateegilise eelise loob turult saadud info põhjal uudsele kasutuskogemusele rajatud ja väga hästi disainitud toode või teenus.

5 ettevõtet+5 disainijuhti+5 disainibürood = 8 kuud koostööd.

Disainibuldooser on tootmisettevõtetele suunatud arenguprogramm, mille läbimine koos kogenud disainijuhiga aitab ettevõttes disaini parimal moel rakendada.

See väljendub:

  • disaini kaasamises toote/teenuse arendusse varajases faasis;
  • uues kasutajakogemuses (protsessi innovatsioon);
  • täpsemas positsioneeringus;
  • selgemas loo esitluses;
  • identiteedis, mis toetab ettevõtte strateegilist eelist;
  • kaasaegsetes visuaalsetes lahendustes;
  • korrastatud tooteportfellis;
  • ja paljus muus.

Disainibuldooseri programmis läbib ettevõte 3 etappi:

1. Disainiaudit ja disainiprojekti planeerimine (3 kuud)

November – detsember 2015

Disainijuht viib ettevõttes läbi disainiauditi, mis koosneb materjalidega tutvumisest, intervjuudest võtmeisikute ja klientidega. Disainijuht annab ettevõttele tagasisidet ning kirjeldab disainikasutuse võimalusi.

Jaanuar 2016

Lähtuvalt disainiauditi järeldustest lepitakse kokku ja kirjeldatakse disainiprojekt, mille elluviimiseks küsitakse pakkumisi vastava valdkonna disainibüroodest (tootedisain, graafiline disain, veebidisain jne) ning valitakse välja parim. Eesti Disainikeskus katab pakkumise teostumisel tööde maksumusest kuni 50%, kuid mitte rohkem kui 5000 eurot (koos km-ga).

2. Disainiprojekti arendustöö (5 kuud)

Veebruar – mai 2016

Ettevõte alustab koostööd valitud disainibürooga disainiprojekti arenduseks. Disainijuht jätkab protsessis mentorina, kohtudes ettevõttega igal nädalal.

3. Kokkuvõtete tegemine (1 kuu)

Juuni 2016

Programm lõpeb kokkuvõtva konverentsiga, kus tulevad esitlusele kõik disainiprojektid. Jagatakse kogemust laiemale auditooriumile.

Programmi jooksul korraldame osalistele kaks disainikoolitust ning kaks vaheseminari kogemuse vahetuseks.

Ootame igast ettevõttest programmis osalema tegevjuhti ning lisaks arendusjuhti, turundusjuhti, kommunikatsioonijuhti, disainerit ja teisi võtmeisikuid, kelle roll strateegilise disainikasutuse juures on oluline.


Programmis osalemise hind ettevõttele on 2000 eurot.

Programmi ootame eksportivat tootmisettevõtet:

  • kes soovib disainikasutust alustada või laiendada, kuid puudub piisav kogemus ja koostööpartnerid;
  • kellel on potentsiaal disainiga kasvatada käivet ja lisandväärtust;
  • kus on vähemalt 10 töötajat;
  • kes on planeerinud tootearenduse või disainiinvesteeringuid oma eelarvesse.

Lisainfo saamiseks ja programmiga liitumiseks, kirjuta pilleliis@disainikeskus.ee või täida ankeet. 

Programmiga liitumise sooviavaldusi võtame vastu kuni 15. oktoobrini 2015.

2014. aastal lõppenud Disainibuldoosris osales 10 ettevõtja ja disaineri koostööpaari.

Ettevõtjad: Advokaadibüroo SORAINEN, Baltika, Datel, Decoreter (Alpaka), Elvior, Meiren Engineering, Proekspert, Regio, Tallinna Sadam, Wendre.

Ettevõtjatega tegid koostöööd disainijuhid Markko Karu, J.Margus Klaar, Jukka Halttunen, Monika Järg, Hegle Sarapuu, Martin Pärn, Janno Siimar, Ionel Lehari, Jannus Jaska, Joel Volkov.

Marko Sverdlik Proeksperdist tõdes peale programmi läbimist: "Alustasime mõttega värskendada brändi, kuid jõudsime kogu ettevõtte struktuuri muutumiseni."

Ettevõtetes toimus juba programmi kestel palju sisulisi struktuurseid muutuseid, millest saate lugeda Disainikeskuse edulugude rubriigist. Aasta peale programmi lõppu on mitme ettevõtte sisuline muutus jõudnud ka visuaalse väljenduseni. Kõige paremini väljendavad seda Proekspert, Datel, Wendre ja Alpaka uuendatud veebikeskkonnad.