Saame tuttavakas - disainibüroo NOPE 

NOPE usinate disainerite näpud vormivad nii veebilehti, veebirakendusi kui ka sotsiaalmeedia materjale. Lisaks tulevikutehnoloogiate harrastamisele leitakse rõõmu ka traditsioonilisematest töödest nagu bränding, illustreerimine ja reklaammaterjalide kujundamine. Loe intervjuud Nope projekti-ja kommunikatsioonijuhi Kristel-Maria Kadajanega.



Kirjelda Nope büroo põhilist mõttemalli, mille järgi tegutsete, mis on teie moto?

Me mõtleme-tegutseme selles vaimus, et asjad, mis me teeme, peavad rõõmu pakkuma. Niisama pole mõtet midagi teha, lihtsalt tegemise pärast. Samas võiks asjadel olla ka oma eesmärk ning funktsionaalsus. Eks ikka alati ei saa maailma muutva missiooniga asju teha, kuid katsume leida ka väiksemate ülesannete puhul midagi, mis kõditaks.


Millest ammutate igapäevaselt inspiratsiooni, mis inspireerib ja paneb silma särama?

Silma panevad särama kassid. Päris ausalt - vaadake meie swagi. Muus mõttes.. projektid, kus on asjadel sisu. Ja eriti suureks maasikaks on sellised projektid, kus saame tagasisidet, et asi oli ilusasti tehtud ja toimis. Muus mõttes hoiame end kursis nii Eesti disainikogukonna tegemistel kui välismaiste disainerite toimetamisel. Keskkondi on muidugi palju, mida jälgida. Värsket meelt aitavad ka hoida reisid.. tiimiüritused ja arutelud. Kinoskäigud (eriti fänname Elektriteatrit), lauamänguõhtud. Orienteerumismängud (tõime näiteks hiljuti ühe medali koju). Püsime aktiivsed mitmetes valdkondades, mitte ainult arvuti taga hiirt liigutades. 


Mis on teie büroole omane tugevus, ekspertiis?
UX/UI. Bränd. Ja viimasel ajal kuidagi ka.. lihtsalt (digi(turundusmaterjalid, mida on omajagu tehtud. Nope tehtuid töid saab näha siin.

 
Milline on Nope tööprotsess kliendiga, sellest hetkest alates kui klient teie poole pöördub?  

Räägime lähemalt, mis on eesmärk ja probleem, mida lahendama asume. Ideaalis saame kokku, surume kätt ja tutvume. Meile meeldib mõelda, et me oleme üks tiim kliendiga, kes asub väljakutset koos ületama. Me oleme justkui kliendi meeskonna (ajutine, vahel ka mitte nii ajutine) pikendus. Tegutseme üsna struktureeritult ehk meil on enamasti kindel tööprotsess ja järjekord, kuidas eelistame asju teha ja kuidas seni on asjad toiminud. Ühtlasi peame oluliseks ka seda, et kui projekt lõpeb, siis oleksime ka hiljem olemas.


Milline on teie peamine kliendiprofiil?

Üsna kirju, kui praegu peale vaadata. Valdkonnaliselt kõige enam on olnud metsandusvaldkonnas tegutsevaid ettevõtteid. Ülejäänute ühisnimetus on valdavalt erasektor, kuid muus osas paigutuvad ikka erinevatele skaala otsadele. On väikeettevõtteid, on keskmisi ja on suuri.  


Milliseid kliente sooviksite tulevikus enda juures rohkem kohata, milliseid töid, mis sektorile tahaksite lisaks teha?

Meid on aina rohkem hakanud huvitama suuremate süsteemide arendused, mis käivad kaasas näiteks äri digitaliseerimisprotsessiga. Ka disainis on seal tänuväärne koht, kuna kui asuda midagi kardinaalselt muutma, siis asi peab olema kasutajale sõbralik ja lähtuma sellest, et ilus peab ta nagunii olema, kuid kõige olulisem oleks, et ta toimib. Kliendiprofiili osas peame oluliseks soovi töötada ühiselt meeskonnana ja pidada silmas ühist eesmärki. Muid erisoove ei ole.


Mis on Nope ambitsioon, kus te näete end järgmise 5 aasta pärast?

Oleme endiselt tiim, kes teeb asja, mis päriselt ka meeldib. Et meie tehtud töödest on kellelegi päriselt kasu. Et meie juurde tullakse tagasi, kuna koostöö oli tore.


Mis on see üks asi, mis peab alati teie kontoris/tööruumis olemas olema, mis annab selle õige tunde?

Hea küsimus..viimasel ajal on hitiks saanud meie pusad. Alati on vähemalt ühel inimesel see seljas. Hiljuti oli meil üks koogitunnike, kus diivanil istujatest olid kõik kolm NOPE märgiga. Muus osas - meil on alati kuskil midagi kassiteemalist. Ja muidugi märkmikud. Mis disainerid me ilma märkmikuteta oleksime.. Viimasel ajal käib meil külas ka naabri kass, kes on maru mänguhuviline. Nime ei tea, aga talle meeldib väga närida kõike.