Polaar – soe ja põhjamaine
Aastal 2010 loodud disainibüroo Polaar asutajad ja disainerid on Kadri-Maria Mitt ja Robi Jõeleht.
Polaari esimesi suuremaid töid oli Kukruse Polaarmõisa visuaalne identiteet, viidandus ning ekspositsioonigraafika, kuid seos ettevõtte nimega on siiski puhtjuhuslik.
Energia avastuskeskus
Lahemaa Rahvuspargi looduskeskus
Disainibüroo peamine teenus on graafiline disain selle erinevates variatsioonides ning lisaks palju loomingulisi väljakutseid pakkuv illustratsioon. Enim tellitud teenusteks on olnud organisatsioonide visuaalsed identiteedid, näituste kujundused, ärikingituste kujundused, trükiste disain, aga ka kangamustrid, filmitiitrid jne. Stuudiopindu on asutamisest saadik jagatud arhitektuuribürooga Kaos, mis on pakkunud mitmeid koostöövõimalusi. Olles hiljuti leidnud hea koostööpartneri digitaalstuudio Platvorm näol, ollakse senisest rohkem avatud ka digitaalseid lahendusi vajavatele ülesannetele.
Simple Session
Parimad kliendid leiavad meid ise Väikese disainbüroo kliendid tulevad tavaliselt soovitajate ja nähtud tööde kaudu – õnnestunud töö paneb endast rääkima ja kahe disaineri tööaeg saab selle pinnalt täidetud. Parimate tööde loetelu, mis peale suunavat küsimust tuleb, ei taha lõppeda, paljud tööd on tehtud hingega ning neile on hea mõelda. Polaari disainerite hea tulemuse loetellu kuuluvad Energia Avastuskeskuse visuaalne identiteet ja ekspositsioonigraafika (koostöös Kaarel Nõmmikuga), Lahemaa Rahvuspargi ekspositsiooni graafika, Mere-Tallinna projekti veebigraafika, tehnoloogia arenduskeskuse Eliko poolt välja töötatud Kalraranna Smart Street kontseptsiooni teostus ja erinevad illustratsioonitööd. Tegelikult loetlevad disainerid üles pea kõik tööd oma kodulehelt. Polaaril on tellijatega vedanud, vastasel korral ei oleks rahulolu oma töödest nii kattev.
Rotrum "High up in the Trees" plaadikujundus ja illustratsioonid
Lähteülesanne on kõige algus
Uuendusena on Polaari teenuste hulka lisandunud disainitöö lähteülesande koostamine. Disaini tellimine on sageli Eestis kliendile esmakordne ning teadmine, mida täpsemalt ostetakse, on üsna vähene, ehkki viimasel ajal on olnud areng selles vallas tuntav.
Enamjaolt laekub esmalt disainerile hinnapäring kliendilt. Kuid pakkuda hinda ilma detaile täpsustamata on üsna keeruline. Vajadusel tehakse ka enne hinnapakkumise tegemist üks kohtumine, et detailid läbi rääkida. Kui teha pakkumine vähese info põhjalt, ostutub sageli tegelikkuses vajadus pakutust erinevaks (mistõttu on hinnapakkumise tegemine samuti omaette protsess). Polaar on seetõttu lisanud hinnapakkumisse esimese rea, mis on disaini lähteülesande koostamine ning seejärel nimekirja eraldi tegevustest, mida oskavad hinnapäringu põhjal pakkuda.
Von Krahli õlu
Selline lähteülesande kaudu kliendi koolitamine disainiprotsessist on väga tänuväärne tegevus ning seda teeb Polaar ka edasises disainiteenuse protsessis. Iga projekt nõuab pisut erinevat lähenemist, sõltuvalt kliendi varasemast kogemusest disainitöö tellimisel ja ka enda informeeritusest vastavas valdkonnas. Mõnikord on alustuseks koos vaadatud erinevaid (valdkonnaga seotud) elemente ning arutletud, kas nende kasutamine lähtepunktina on asjakohane ja mida need vaatajale ütlevad. Selle tulemusena on ka kliendil lihtsam mõista, miks disainer pakutud graafilistes lahendustes on ühe või teise valiku teinud. Sellist kliendikeskset lähenemist on osatud väärtustada. Polaar on kahe disaineri ettevõte ning selline toimimisviis tundub tegijatele meeldivat. Iga kliendiga on võimalik personaalselt suhelda ning iga tööd saab arutada “kogu meeskonnaga”. Selline töö on eluviis, millest on raske loobuda. Ehkki Polaaril ei ole plaani hüppeliselt kasvada, ei välista nad siiski partnerlust mõne kolmanda disaineriga – väike lisandus meeskonnas muudab töödevaliku mitmekesisemaks, säilitades siiski võime isiklikuks lähenemiseks iga kliendi puhul.
Silky Ways