Kullatud kohvipakend
Coffee People on värske Eesti kohvibränd, mis on tegelikult kohvimaastikul Gourmet Coffee nime all tegutsenud juba aastaid.
Seoses viimaste aegade laienemise ja ekspordiplaanidega Baltimaade ja Skandinaavia turgudele, võeti ette suurem nime- ja brändiuuendus ning uue kuue sai ka kohviubade pakend. Ja tundub, et uuendused on end küllaga ära tasunud, sest illustraator Marju Tammiku ja graafilise disaineri Margus Tammiku koostöös loodud kohvipakend pälvis hiljuti ADC*E Eesti Disainiauhindadel pakendidisaini kategoorias auväärt kulla.
“Esimene lähteülesanne, mis minu postkasti tegelikult juba viis aastat tagasi potsatas oli see, et pakendi kujunduses ei kasutataks kindlasti kohviube,” meenutab protsessi algust illustraator Marju Tammik. Vahepealstel aastatel küll protsess peatus, ent võttis viimastel kuudel tuurid jõuliselt üles. Disainis lähtuti Coffee People’i käsitöönduslikust iseloomust. “Kogu Coffee People'i kohvi teekond istandusest kohvitassini sisaldab loendamatuid tunde erinevate inimeste käsitsi tehtavat tööd: farmerist röstijani ja röstijast baristani. Austusest kõigi nende inimeste töö vastu sündiski idee pakendikujundusest, mis on valdavas osas samuti käsitöö,“ selgitab Tammik.
Kõik pakendile jõudnud täpid ja kohviplekkidena näivad plekid on algselt olnud musta tushi jäljed valgel paberil. Ka logo ning olulisemad tekstid on käsitsi musta tushiga kirjutatud ning hiljem veidi töödeldult pakile jõudnud. Siltidel olevad pildid kujutavad eri riikide loomi ning on joonistatud värviliste tushide ja akvarellidega. Lõbusad illustratsioonid aitavad ka eristada kahte tootesarja: loomad-linnud poeriiulitele ning nägudeseeria on suunatud Horeca turule. “Tööprotsessi jooksul on sündinud Coffee People oma tähestik, mida fondiks on muidugi vara nimetada,” lisab Tammik.
Edasi ongi plaanis laiendada kogu visuaali kohvitopsidest kuni baristade tööriietuseni välja, sest eesmärk on kogu ettevõtmises luua ühtne joon ja terviklikkus.