Pauline Marie Korp - Noor Püss 2020
Saage tuttavaks Noor Püss 2020 - Pauline Marie Korp
Eesti Disainiauhinnad (EDA) konkursil välja antava Noor Püss auhinna (parim noor graafiline disainer) pälvis sel aastal Pauline Marie Korp. Žürii iseloomustas Paulinet kui julgelt oma stiili otsivat noort disainerit, kes katsetab võtete ja stiilidega ning kelle katsetusi saadab tavaliselt ka edu. Ühtlasi julgustas žürii, et ta jätkaks seda joont ka edaspidi.
1. Alustame algusest – kuidas sa disainipisikuga nakatusid?
Olen tegelikult disainimaailmas nö üles kasvanud kuna mõlemad mu vanemad on disainerid. Kui teised lapsed mängisid Simsi, siis mina mängisin Photoshoppi. Vist juba 11-aastaselt (kui mitte varem) töötlesin klassikaaslaste pilte Photoshop programmis. Tegelikult minu vanemad ei tahtnud eriti, et ma disaineriks saaks, seega võib-olla sellepärast see mind nii väga huvitaski.
2. Kuidas juhtus nii, et sinust sai graafiline disainer ja miks sulle meeldib graafiline disain?
Tegelikult tahtsin kogu elu saada ajakirjanikuks. Muutus toimus arvatavasti gümnaasiumis, kus olin väga aktiivne ja proovisin erinevaid ameteid läbi. Koolis proovisin kätt koolilehe peatoimetaja ja kujundajana (isa abiga). Kooliväliselt lõime sõbraga muusikablogi Unplugged.ee, millega arvustasime muusikat ja korraldasime indie-muusika minifestivale. Korraldamise käigus oli vaja palju reklaammaterjale kujundada, niisiis puutusin esimest korda kokku ka reklaaminduse ja turundusega.
Kui peale gümnaasiumi lõppu oli vaja ülikooli minna, paningi kõik need oskused ühte patta ja läksin Inglismaale visuaalset kommunikatsiooni õppima - ega ma siis täpselt ei teadnudki veel, mis mind ees ootab.
Kokkuvõtvalt, graafiline disain meeldib mulle kuna saan seal valdkonnas
rakendada kõiki oma väga erinevaid huvisid – psühholoogiast, semiootikast
kuni joonistamise ja kirjutamiseni välja.
3. Mis iseloomustab sinu meelest head disaini?
Ma ei usu, et on olemas sellist asja
nagu universaalselt hea disain. Enamasti on hea disain see, mida sa ei märkagi kuna ta töötab lihtsalt niivõrd valatult. Teisalt meeldib mulle hirmsasti kui disain üllatab vaatajat mingil erakordsel moel, sest sel juhul disaini märgatakse! Nii et, ma ei usu, et on olemas hea disaini valemit ja ma
loodan, et seda ei leiutatagi kuna sel juhul muutuks disain igavaks. Disaini
võlu on see, et iga inimene näeb seda erineva vaatenurga alt.
4. Milliseid disainitöid eelistad ette võtta?
Viimasel ajal olen vabakutselisena võtnud vastu rohkem illustratsiooni
ja tootedisaini töid. Tavaliselt võtan vastu projekte, mis toovad mu päevatööle
vaheldust. Näiteks, kui päevatööl on sel hetkel palju illustratsiooniprojekte,
siis vabakutselisena tahan teha midagi automaatsemat – nagu näiteks animeerida
või kujundada tekstirikkamaid trükiseid. Ja muidugi sellised tööd võtan alati vastu, kus tahetakse täpselt minu
stiili ja antakse vabad käed. Selliste projektidega pigem puhkan kui töötan.
5. Mida sa pead enda kõige õnnestunumaks projektiks senimaani ja miks?
Eks ma arenen iga projektiga ja alati kõige viimane projekt on kõige õnnestunum. Viimase aastaga olen Helsingis kunstilise juhina väga palju arenenud ja nii võimsates projektides osalenud, et see on andnud kogu mu elule ja loomingule teise dimensiooni. Võib-olla kõige õnnestunum projekt hetkel ongi hasan&partners ettevõttes kunstiliseks juhiks saamine.
PauPau Design ettevõtte alt viimase aja absoluutselt kõige lemmikum projekt on Tankeri õlu etikettide kujundamine. Nad on tõesti kõige ägedamad kliendid – nii julged, positiivsed ja aktiivsed. Neile kujundamine ongi täpselt nagu enne öeldud, pigem puhkus kui töö.
Muidugi peab ära mainima ka Sweet Spot Festivali, kuna sellisel
skaalal oma stiili ja kujundusi näha oli lihtsalt utoopiline kogemus. See oli
üleüldse väga uskumatu projekt. Olin just Londonist tagasi Tallinnasse kolinud ja
töötasin täiskohaga Newton Loovagentuuris kui leidsin disainikuulutuste
grupist postituse, et otsitakse muusika festivali jaoks kujundajat. Mina suure
muusika fännina siis jooksin kohe sellele võimalusele tormi ja enne
intervjuud lõin ka oma firma OÜ PauPau Design. Töötasin selle projektiga ca pool aastat - päevad ja
ööd, aga nähes lõpuks oma kujundusi igal pool
üle linna..see tunne oli uskumatu! Ma tahaks, et iga noor disainer saaks
midagi sellist kogeda.
6. Kirjelda oma tööprotsessi, kuidas sulle meeldib töötada ja uuele projektile läheneda?
Disainerina oled nagu eradetektiiv – alustad kliendi taustauuringust. Minu jaoks on väga oluline aru saada kliendi ambitsiooni tasemest. Kas klient soovib midagi erakordset ja läbimõeldut, mis tooks tulemusi ja räägiks õigete inimestega või lihtsalt augu täidet, mis asja ära ajaks.
Seejärel kliendi töövaldkonna taustauuring. Mida nad varem teinud on? Mida nende konkurendid teevad? Kuidas silma paista? Kas üldse tahetakse silma paista või pigem turgu sisse sulanduda?
Järgmiseks otsin juhtlõngu – inspiratsiooni. Igalt poolt, mitte ainult internetist. Ja mitte ainult samast valdkonnast – vahel leian trükisele inspiratsiooni mõnest maalist, tootedisainile inspiratsiooni moedisainist, reklaamikampaaniale inspiratsiooni elust enesest jne. Inspiratsioon on igal pool kui silmad lahti hoiad.
Ja nii sünnibki minu peas sellele müsteeriumile lahendus, mille visualiseerin lõpuks paberile/arvutisse.
7. Kuidas sa hoiad end loominguliselt aktiivsena?
Töötades. Ja ümbritsedes ennast ägedate, huvitavate ja toredate inimestega.
8. Kus sa näed ennast 5 aasta pärast? Kas sul on unistuste töö/projekt, mida tahaksid sel ajal teha?
Ma olen inimtüübilt suur planeerija, aga viimasel ajal on elu kõik
planeeritu segamini löönud ja nüüd on tulevik veidi hägusem. Eks mul on suuri
unistusi – kunagi tahaks võita (vähemalt ühe) Cannes Lions festivali lõvi, saada
loovjuhiks, kolida tagasi Eestisse, asutada oma agentuur, olla mõnes
disainikonkursi žüriis. Kunagi tahaks ka disaini õpetada, luua oma tootesari jne. Hetkel võtan lihtsalt päev korraga ja üritan vähem ette planeerida.
NOOR PÜSS laureaadid läbi aegade:
2019 Hans Erik Põldoja
2018 Joonas Tensing
2017 Pamela Sume ja Andreas Roosson
2016 Jaan Sarapuu
2015 Stefan Hiienurm
2014 Veli-Johan Veromann
///
Mida Noor Püss võitja saab?
Võitja saab lisaks surematule kuulsusele õiguse esindada Eestimaad ADC*Europe Rising Stars programmis ja ka muudes noorteprogrammides, mille kohta saab infot siit: www.adceurope.org. Lisaks toetab Eesti Disainikeskus Noor Püss võitjat ka kahel järgneval aastal, levitades tema töid ja tegemisi oma kanalites.
Noore graafilise disaineri auhinda Noor Püss (Young Gun) annab välja ADC*E (Art Directors Club Estonia). Hinnatakse kuni 26. aastaste (k.a.) noorte talentide poolt viimase kahe aasta portfoolioid ning proovitakse tuua välja see nimi, kes juba varsti kõigi teiste Disainiauhindade kategooriate kuldasid nopib.