Graafilise- ja meediadisaini auhindade kategooria läbis uuenduskuuri


2024. aasta Eesti Disainiauhindadel on veelkord läbinud uuenduskuuri graafilise- ja meediadisaini auhindade kategooria. ADC*E (Art Directors Club Estonia) juhatuse liige Piia Põldmaa selgitab muutuste tagamaid.

“Uusi väärtuspõhiseid disainiauhindade kategooriaid sai katsetada mitu aastat. Kategooriad on loodud Euroopa eeskujul ja selleks, et paremini eristuda. Graafiliste disainerite tööpõld on laiem, kui meie kategooriad varasemalt piiritlesid. Tihti ei saa disainerid oma tööd palju mõjutada, isegi kui nad tahaks. Positiivse poole pealt vaadates on selle ajaga muutunud ka osad meie hinnatud väärtustest juba elementaarseks töö osaks ja see on igati tervitatav nähtus. Otsustasime kuulata meie disainerite soove ja tegime selguse huvides ning rahvusvahelise konkurentsivõime tõstmiseks täpselt sellised kategooriad ja nimetused, mida meie valdkond igapäevaselt teab ja kasutab. Kategooriaid ümber defineerides võtsime eeskujuks ka ühtlustamise mõttes uuenenud Euroopa ADC festivali kategooriad, sest meie võitjad lähevad edasi sinna konkursile. Konkreetsed väärtuspõhised auhinnad jäävad alles eriauhindadena nagu need on ka Euroopas.

Žürii hindab projekte, kus lähenetakse disainile terviklikult. Ehk väärtustame projekte, mis parandavad inimeste elukvaliteeti ning mis avaldavad positiivset mõju inimestele, kogukonnale ja planeedile. Me hindame kõikide projektide puhul leidlikku lähenemist ja tipptasemel meisterlikku teostust. Loomulikult peavad kõik tööd olema ka originaallooming. Muutunud on ka auhindade hulk ehk igas kategoorias kuulutatakse välja nominendid ja antakse ainult üks auhind. Kokku on uusi alamkategooriaid kümme: identiteet, liikuv pilt, pilt, disain ruumis, pakendidisain, graafiline kommunikatsioon, trükised, digitaalsete toodete ja rakenduste disain, veebidisain ja sahtlitööd. Viimane kategooria on kõikide tööde jaoks, mida on küll eesmärgiga tehtud, aga mis pole kasutusse läinud ehk saab näidata, mida disainer tegelikult suudab!”

Et muuta konkurss kättesaadavamaks ja julgustada noori graafilisi disainereid ning väikesi disainibüroosid osalema, on esimese töö konkursile esitamise tasu soodsam. Kategooria esimese töö esitamine konkursile on 25 eurot, iga järgneva töö osavõtumaks on 45 eurot.

Tutvu graafilise- ja meediadisaini kategooriaga siin.

Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursist lähemalt siin.