Eesti disainerid Habitare messil
Eesti Disainikeskuse ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse toel esitlesid selleaastasel Habitare sisustusmessil Helsingis oma loomingut 6 tootedisainerit.
Valgustid Tarmo Luisk / 2Pea OÜ ja Tõnis Vellama / Seos Valgustus OÜ, sisustustekstiilid Monika Järg / Tekstiil Ruumis OÜ ja Annike Laigo / Loomelabor OÜ, riiulilahendused ja valgustid Jaanus Orgusaar / Borealis OÜ ning väliköögilahendust Raul Tiitus ja Kaido Kivi / Ulaelu OÜ.
Messil osalemise eesmärk oli kaasa aidata Eesti algupäraga toodete ja tootedisainerite tuntusele Soomes ja seeläbi laiemalt Skandinaavias. Väljapaneku strateegiaks sai sel korral valitud lahendus, kus kõik osalevad disainerid eksponeerivad oma loomingut eraldi stendil, vastava valdkonna messialal. Sellise väljapaneku- ja esindusviisi peamiseks põhjuseks oli soov selgelt välja tuua iga osaleja eripära ja käekiri, mis ühisstendil paratamatult tagaplaanile jääb, ja levitada Eesti disaini sõnumit messil laiemalt.
Messile mindi toodetega, mis olid väljaarendatud, tootmisküpsed ja selge identiteediga. Oma stend võimaldas klienti kõnetada lihtsamalt ja andis paremaid tulemusi. Messi tulemusi on hetkel veel vara kokku võtta, see on üks osa iga ettevõtte müügi- ja turundusplaanist. Koostöökõnelused on messi tulemusena käimas erinevate lähiriikide suunal (Soome, Rootsi, Leedu, Läti), aga ka kaugemale (Saksa, Jaapan). Kindlasti andis mess juurde enesekindlust kõigile osalejatele – tootevalik ja väljapanekud eristusid, samas kõnetasid ja olid disainikeelelt Soome turule tuttavad ja hästi vastuvõetavad.
Habitare messil osalemine ei olnud suuremale osale disaineritest esmakordne, ka 2012. aastal oli Habitare messil Eesti disaini väljapanek, ühisstendina Eesti Disaini Maja galerii nime all. Edasised tegevusplaanid on ettevõtte kaupa erinevad, kui kui välja tuua sarnasusi siis: järelsuhtlemine messikontaktidega (B to B kontaktid ja ka lõpptarbija otsetellimused); Soome turu kaardistamise jätkamine, leidmaks profiilile sobivaid edasimüüjaid (messisuhtlus aitas seda teadmist täpsustada); edasimüüjate leidmine ka teistes naaberriikides, mis on olemasolevate või saavutatud referentside abil juba veidi lihtsam; 2015. aasta messil osalemise planeerimine (Habitare või miski muu).