Koolitus: Kuidas müüa disaini keerulistel aegadel?

Elame keerulisel majandusperioodil, mil ettevõtete eelarved on pingelisemad ja juhtkond seab tihti teised prioriteedid disainist ettepoole. Just nüüd on eriti oluline osata näidata, kuidas disain aitab ettevõttel saavutada reaalseid ärilisi tulemusi.

Disaini müümine tähendab oskust:

  • Raamida disainitööd viisil, mis kõnetab ettevõtete juhte ja teisi otsustajaid ning toetab ettevõtte strateegilisi eesmärke.
  • Seostada disainitulemused mõõdetava mõjuga: parem kliendikogemus, suurem tulu või tõhusam tegevus.
  • Kaasata sidusrühmi, näidates, kuidas disain aitab saavutada nende laiemaid ärilisi eesmärke.

Disaini müümine algab inimesest – disaini müüjast

Disaini müümine ei tähenda ainult disaini "maha müümist", vaid võimet luua usaldust ja sidet. Olgu selleks disainer, disainiagentuuri juht või disainifunktsiooni eestvedaja – disaini mõju suurendamiseks on vaja enamat kui head erialased oskused.

Edukas disaini müüja:

  • valdab inimliku mõjutamise ja empaatia kunsti,
  • oskab kuulata ja suhelda,
  • suudab luua usaldust ning näidata, kuidas disain aitab teistel saavutada nende eesmärke.

Miks see on oluline?

Inimesed ei toeta disaini selle enda pärast. Nad toetavad disaini siis, kui usaldavad ja mõistavad, kuidas disain aitab neil võita. Disaini müümine tähendab disaini sidumist sellega, mis on tähtis teistele – mitte ainult disainerile endale.

Tule koolitusele!


REGISTREERI SIIN


Et aidata disaineritel ja disainiga kokku puutuvatel spetsialistidel arendada oma oskusi ennast ja oma pakkumisi oskuslikumalt esitada, korraldab Eesti Disainikeskus koostöös PARK Akadeemiaga 15.09 – 16.09 kahepäevase koolituse Tallinnas. Koolitust viib läbi Frans Joziasse.

Koolitus on inglisekeelne.

Koolituse hind on 250 eurot + km. Disainibüroode võrgustiku liikmetele on hind 200 eurot + km*


Koolituse päevakava:
1. päev

Design Selling (Disaini müük)

Algus kell 9.00

❖ Mis on Design Selling / disaini müümine ja kuidas see seondub äriga?
❖ Miks on disaini müümine disaineritele oluline?
❖ Millised on selle võtmetehnikad ja -tööriistad?
❖ Millised isikuomadused iseloomustavad edukat disaini müüjat?
❖ Millised harjumused ja praktikad toetavad disaini kui müügitööriista?
Hommikune sessioon sisaldab PARK Akadeemia juhtumiuuringutel ja õppemoodulitel põhinevat juhendamist ning praktilisi harjutusi ja grupitegevusi.

Lõuna 13.00-14.00

❖ Olulised ärisituatsioonid, kus oma disaini müümise oskusi arendada (+ kodutöö)?
❖ disaini müümise tegevusplaani koostamine.
❖ Ettevalmistus 15-minutiliseks pitchiks + juhendamine.
❖ Küsimused ja vastused (Q&A).
Pärastlõunal keskendume hommikuse sisu ja õppetundide rakendamisele iga osaleja enda olukorras. Igaüks valib, millises reaalses ärisituatsioonis oma ülesannet rakendada, arendab välja oma disainimüügi formaadi ning tugevdab disaini müümise oskusi.

Koolituse lõpp 17.00


2. päev 

Disaini müümine praktikasse

Algus kell 9.00

❖ Pitchi ettevalmistamine ja läbimäng
❖ Pitchi esitlus + tagasisideSoovitav on, et osalejad kaasaksid pitch’i esitamiseks ka sobiva publiku oma ettevõttest või klientidest – võimalikult reaalse olukorra simuleerimiseks.

Lõuna 13.00-14.00

❖ Pitchi esitlus + tagasiside (jätkub)
❖ Isikliku disaini müümise arenguplaani koostamine ja jagamine
❖ Kokkuvõte ja lõpetamine
2. päeva eesmärk on esitleda oma Design Selling tegevusplaani ning kaardistada individuaalsed arenguvajadused ja järgmised sammud disaini müügi oskuste arendamisel.

Koolituse lõpp 17.00

 


Mis on Design Selling? 

Design Selling/disaini müümine on strateegiline lähenemine, kus disaini kasutatakse esmase väärtuspakkumise ja ärilise arenduse tööriistana. Fookuses on disaini strateegilise väärtuse selge ja ärile orienteeritud kommunikeerimine otsustajatele.
See hõlmab:
1. Disainitöö raamistamist strateegilises võtmes, mis kõnetab ärijuhte.
2. Disainitulemuste sidumist mõõdetava ärilise mõjuga – nt kliendikogemuse parandamine, tulu kasv või tööprotsesside efektiivistamine.
3. Otsustajate kaasamist, näidates, kuidas disain toetab laiemalt ettevõtte ärilisi eesmärke, innovatsiooni ja muutusi.
 

* Teenuses osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA) ja eeldab ettevõttelt piisava VTA jäägi olemasolu. VTA-d arvestatakse kontsernipõhiselt, seega kui ettevõte kuulub kontserni, siis ettevõttele jooksva majandusaasta ja kolme eelneva majandusaasta jooksul antud vähese tähtsusega abi ei tohi ületada koos teenuse raames antava toetusega vähese tähtsusega abi ülemmäära 300 000 eurot. Kontrolli ettevõtte VTA vaba jääki Rahandusministeeriumi lehelt.


Eesti Disainikeskus | © PARK 2025