ADC*E töötuba. “Digital times, need analog spaces – or - Why the Cavemen would live on a booth today”
12. septembril toimub Eesti Disainiauhindade ja Disainiöö raames ADC*E töötuba teemal “Digital times need analog spaces – or - Why the Cavemen would live on a booth today”
Digitaalse maailma pealetungiga kasvab ka vajadus näost-näkku suhtluse ja jagatud kogemuste järele. Hästi korraldatud ja lavastatud sündmused saavad neid kogemusi pakkuda ja suurendavad ühtlasi bränditruudust. Selleteemaline töötuba toimub 12. septembril, Eesti Kunstiakadeemias.
Päeva jooksul tutvustaksegi headele näidetele ja praktikatele tuginedes erinevaid üritusi, messiboksidisaine, kus on rakendatud hea disaini ja sisu abil jutustatkse lugu, seda kõike pealkirja all “miks otsekommunikatsioon digitaalsel ajastul üha suuremat rolli mängib”.
Sihtgrupp: disainerid, sisearhitektid, ürituste korraldajad, kõik, kes tegelevad ühel või teisel moel ruumi ja keskkondade loomisega. Töötuba toimub inglise keeles.
Ajakava:
9.15 - 9.30- Hommikukohv
9.30 - 11.00 Sessioon 1
11.00 - 11.15 Kohvipaus
11.15 - 12.45 Sessioon 2
12.45 - 13.30 Lõuna
13.30 - 15.00 Sessioon 3
15.00 - 16.00 Kokkuvõtted ja kohvipaus
Digitization creates a yearning for personal encounters and shared experiences. Properly interpreted and staged, communication in the room, with events, fairs etc. can fulfill this need and use it in the sense of brand loyalty and experience. The workshop takes place on September 12.
The whole day will be fulfilled with examples about different kind of events, examples of fair and booth design and communication, all under the topic “why is live communication so important in digital times”.
Creating stories and environments, creating content and design.
A main part of the day will be an interactive part, where the attendees will get a brief and work in small groups on an Idea and afterwards they will present it and we discuss the results.
The target for the day: Fun, inspiration and understanding for the huge range of possibilities in live communication.
Who should come: Young creatives who are interested in live communication, brand experience with the focus on: event, fair, roadshows, pop-up concepts. The workshop is open for people from Agencies or industries.
CLAUS FISCHER
Managing Director, Art Directors Club of Europe juhatuse liige
After Claus initially developed evening programmes for Robinson Club GmbH and set up entertainment departments for hotels located all around the world, between 1994 and 1996 he worked as a freelancer for the advertising agency Milla & Partner and for various different clients as the Creative Director at TC GRUPPE GmbH Target Communications.
In 1996, together with Peter Voss, he set up the agency VOSS+FISCHER and has since been the Managing Director and is also in charge of conceptualization.
Aeg: September 12
Koht: Eesti Kunstiakadeemia uues majas, Põhja puiestee 7, ruum A202. Jälgi viitasid.
Maksumus: 100€+km (Disainibüroode võrgustiku liikmetele), teistele 120€+km (hind sisaldab koolituse materjale, kohvipause ja lõunat).
☞ Registreeri koolitusele
Koolitajaid ja välisžüriiliikmeid majutab Eesti Disainiauhindade toetaja ja ametlik majutuspartner Solo Sokos Hotel Estoria.