XRoad Explainer Animation

Tetris ühele idaeurooplasele tutvustamist ei vaja. Mängija edu sõltub nii pisukesest õnnest kui oskusest klotse omavahel kokku sobitada – ja see muudab tetrise universaalse elukogemuse analoogiks, mis moodustab hea raamistiku keeruliste süsteemide nagu Xtee seletamiseks.

“Tagasiside on alati väga positiivne,” kiidab Cybernetica tegevjuht Oliver Väärtnõu. “See pakub kõneainet, tõmbab tähelepanu ja aitab meil selgitada, kuidas Xtee töötab.” 

Lühike selgitusvideo, mis on pälvinud kiidusõnu nii kõrgetasemelistel kliendikohtumistel kui veebiavarustes, on Eesti animatsioonistuudio Tolm kätetöö.


“Ma töötan kõige paremini siis, kui olen ümbritsetud heade meeskonnakaaslastega,” ütleb režissöör ja animaator Joosep Volk, kes teab suurepäraselt, kui oluline on usalduse ja kommunikatsiooni tähtsus mis tahes projektis. “Nii oled pidevas dialoogis tekstikirjutajaga, et ta teaks, millises visuaalses suunas animatsiooni ideed arenevad. Teisest küljest on alati hea arutada animatsiooni mõtteid kellegagi läbi, et veenduda, kas su mõtted on piisavalt selged ning kõik vajalikud küsimused saavad vastuse.”

Kui projekti eesmärk on vaatajat harida ja teavitada, on visuaali ja teksti sümbioosil eriti oluline roll. Joosepi arvates on tekst hea loo selgroog: “Animatsiooni tegemine on nagu kodu sisustamine kui seinad on mädad, siis ei ole vahet, mis värvi sa nad võõpad või mis lambi lakke paned. Nii ei peida ka halba lugu mõne peenelt animeeritud detailiga.”

Rääkides pika ja keerulise projekti haldamisest, jääb Joosep rahulikuks ka seal, kus paljud kogenenumadki tegijad tunneks ilmselget aukartust eesootava töö mahu ees. “Minu arust ei ole olemas suuri projekte, sest neid on võimalik vaadelda kui mitut pisikest. Pealegi on probleemid kõikjal samad. Halb kommunikatsioon viib hukatusse ka kõige pisema projekti. Parima tulemuse saab, kui kõik osapooled on omavahel mängureeglid kokku leppinud ning siis neid usaldades ka üksteisele loominguks vajalikku tõlgendusruumi jätnud. Sellisel juhul on tulemus suurem kui üksikute osade summa."


Vaatamata õnestunud meeskonnatööle tuli ADC Euroopa kulla võitmine Tolmule üllatusena. “Me uurisime pisut ADC*E žürii otsuse tagamaid. Tuli välja, et palju oli abi meie projekti temaatikast, mis žüriiliikmed intrigeeris. Üles kerkis küsimus "Does it really work?" järelikult nad said aru, millest film räägib, tunti ehk kadedust ning rohkemat polegi vaja.”

Xtee toimimist seletava animatsiooni üle on Joosep aga ilmselgelt uhke. “Mulle meeldib see, kui lihtsaks ja arusaadavaks me suutsime Xtee kontseptsiooni tavavaatajale teha. Lisaks on mõned kohad animatsioonis, mis mulle siiani väga meeldivad.”





Klient: Cybernetica / cybernetica.ee
Režissöör: Joosep Volk
Produtsent: Martin Rääk
Copywriter: Laura Noodapera
Illustratsioonid: Joosep Volk, Ingel Martin
Animaatorid: Joosep Volk, Ingel Martin
Heli: Ajar Stuudiod
Disainibüroo: TOLM



animatsioon, disainiauhinnad, Tolm Stuudio, avalik sektor