Bit Finer, Helumium ja Figma disainisüsteem


Bit Finer lõi koroona ajal e-äridele uue toote Helumium ja Figma disainisüsteemi

Mida teha kui mitmed projektid pandi pausile koroona hullusega? Vaadata lakke, maha? Minna maale? Või hoopis mõelda, kuidas saaks tiimi oskused tooteks muuta?

Bit Finer panustas koroona kriisi alguses koheselt tulevikule ja nähes e-kaubanduse silmapilkset raketisõitu, otsustas panna enda teadmised lauale. Otsustati teha toode, mis aitaks e-äridel keerulistel aegadel saada tipptasemel UX/CRO teadmiseid ja aitaks neil uutesse kõrgustesse kasvada. Tasuta.

Teiseks ja suureks motivaatoriks oli karm asjaolu, et paljud e-poed pole kasutajasõbralikud - nad on koledad, segase ülesehitusega, ostmishuvi kaob sekunditega ja pigem on soov vajutada X ehk veebilehekülg sulgeda ning uus ja parem leida.

See ei mõju e-kauplejatele kindlasti kasulikult ning ega ka kellegi psüühikale ja heaolule. Paras ajaraisk kõigile?


Mõeldud, tehtud.


Kiire bränding ja sündis uus kõrgustesse kasvatav viiv aine - Helumium. Inspireeritud heeliumist ja luminance’ist. Pikemat lugu ja miks just selle nime peale läksime saad lugeda siit.


Alustasime lihtsa landinguga, ilma tooteta, reklaamid tööle ja siis hakkas alles huvitavaks minema. Idee valideerimine toimus üsna kiirelt ja hakkasime toote kallal tööle samal ajal kui kampaaniad jooksid. Päris lahe oli!


Tiiservideo, kuidas kõik alguse sai: 


Fast forward

Saime esimese toote valmis ja see tuli päris vinge. Üle 300 UX/CRO guideline’i ja üle 120 disainitud screeni. See oli paras töö ja päevad olid pikad, aga õnneks oli pisut ka vaba aega. Ühise jõupingutusega saimegi pisut üle kuu aja tagasi esimese toote valmis ja viisime selle enda Early Birdideni.



Huvilisi rohkem kui 40-st riigist

Selleks ajaks kui esimese toote/kiti valmis saime oli Helumiumil juba Early Bird registreerunuid 40-st riigist  ja peab tõdema, see oli päris hea motivaator. Avastasime enda jaoks väga üllatavad turud, kus ei oleks kunagi osasnud sellist huvi oodata. Mis muud kui täiskäigul edasi!

Lisaks tegime ka mitme suure brändiga “user testingut” ja uurisime maad - taaskord, kõik viitas sellele et suund on õige.

Täpsemalt saad lugeda tegemistest siit

Fast forward - uuesti

Võrdlemisi keeruline on kõike toimunut lühidalt kokku võtta, aga peale kasutajate tagasisidet, testimist ning klientidega rääkimist, võtsime ette uued eesmärgid ning võib öelda tänaseks oleme need saavutanud. Saime kiirelt selgeks, et e-ärid ei ole üldse mitte ainuke sihtgrupp, ka meie head sõbrad disainerid olid väga huvitatud ning otsustasime, et loome ka disainisüsteemi.

Taaskord mõeldud tehtud ja mõned päevad tagasi tõime ka enda esimese Premium toote päevavalgele. Ahjaa, uue veebi tegime ka :)


Helumium disainisüsteem Figmas

See põhineb Helumiumi tasuta conversion kitil Balloon ja see ei põhine üldsegi mitte disaineri unistustel, vaid on kombineeritud tuhandete tundide dataga ning uurimistöödega (Baymard, CXL, Hubspot, Unbouce, Bit Finer jne), aluseks on üle 300 UX/CRO guideline‘i ning aastad praktiseerimist.


Mis kasu Figma disainisüsteemist on?

Alustuseks lööb süsteem UX disainile kulutatud aja peaaegu, et pooleks ja disaineritele tähendab see seda, et vähem tööd, aga rohkem tulu. Lõppkliendid ei saa samuti kurta, disainid põhinevad andmetele ja uurumistöödele ning kasvatavad nende müüginumbreid, ehk et teevad kliente õnnelikemaks. Kasud on mõlemal pool ja päris suured.

Vaata disainisüsteemi lähemalt siit


Esimsed piloodid ja maksvad kliendid

Eestlased ei ole vist kunagi millegagi väga rahul, siiski on põhjust tunda pisut rahulolu, sest mõned eesmärgid on saavutatud (palju on muidugi veel ees ootamas):

- huvilised 40+ riigist
- esimesed suured disainipiloodid (Eestis ja Saksamaal), sh Denim Dream
- esimsed disainisüsteemi ostud (esimene maksev klient oli Austraaliast)
- valdavalt hea tagasiside
- jõudsime ideest tuluni vaid paari kuuga

Lõpetuseks

Hetkel on hea tunne, et tegime kiirelt mõtte reaalsuseks ja usume, et Helumium toob paljudele e-äridele korralikult kasu ning võitjate lauas on ka disainerid ja agentuurid. Oleme esimesed ideed ellu viinud, aga nii palju on veel laual ja tulevik saab olema põnev.

Vaatame kuhu välja jõuame! 

Teksti autor: Lauri Post, Bit Finer



Bit Finer on tulemustele orienteeritud digiagentuur ja hoiab kindla käega kurssi kõrgetasemelisel UX/UI disainil. Bit Finer kuulub ühtlasi ka Eesti disainibüroode võrgustikku, mille liikmetega saad tutvuda siin.







Disainibüroo