Hedon SPA – teenus, disain ja teenusedisain
Detsembris selgusid Kultuurikatlas pidulikul galal erinevate arhitektuuripreemiate laureaadid. Eesti Sisearhitektide Liidu aastapreemia 2014 – 2015 pälvis kategoorias parim ühiskondlik interjöör Hedon spaa Pärnus. Autorid: Tüüne-Kristin Vaikla, Urmo Vaikla, Tuuli Trei, Margit Teikari. Külastasime Hedonit sügisesel ajal, kui inimesed otsivad soojust ning valgust. Hoolimata Hedoni tumedatest toonidest interjööris, mõjus hotell hubase ja kodusena. Mis aga kõige toredam, leidsime eest palju disaini ja disaini erinevaid väljundeid. Hotell ja spaa paiknevad ajaloolises U-kujulises rannahoones, mida on uusehitusega maitsekalt laiendatud. See toob kaasa olukorra, kus külalistel tuleb orienteeruda eri majaosade vahel. Tuleb tunnistada, et disainibüroo Division on majas infograafika ja viidad lahendanud selliselt, et alati leiad otsitava ning ei märkagi, kuidas liigud maja ühest osast teise.
Mida tähendab hästi disainitud teenus? Tore on ette kujutada, kuidas me leiame aega oma kehaga tegelemiseks kas spordisaalis või iluprotseduure nautides või lihtsalt kodus aega maha võttes. Kui sageli aga tegelikult teeme endaga ise lihtsaid lõõgastavaid tegevusi värskendavatest jalavannidest keha koorimiseni? Täiskohaga tööl käiv inimene ilmselt üsna harva ja kui on tegemist lastevanematega, siis pigem eriti harva. Hedon spaahotell pakub aja maha võtmiseks suurepäraselt disainitud ja väga hästi viimistletud teenust. Pakutakse teenust nimega “Vaikne spaa”, mis tähendab külastajale võimalust ilma iluteenindajata oma heaoluga suunatult tegeleda.
Enne sisenemist spaasse saab iga külastaja puuvillase loodussõbralikkusele viitava kotikese, mille sees on erinevad hooldustooted. Spaa ruumides on seinal lihtsad juhised, millises järjekorras võiks erinevaid protseduure teha alates soolavannist jalgadele kuni keha koorimiseni peale saunaprotseduure. Juhis annab samm-sammult vihjeid, kuidas võiks järgmiseks istuda 20 minutit aroomiga aurusaunas ning siis kanda peale näomask, millega võiks istuda tepidaariumis 15 minutit jne. Igas ruumis on liivakell, mille järgi aega arvestada. Pisidetailidele on mõeldud ja see muudab teenuse märkamatult tarbitavaks. Meie reguleeritud, broneeritud igapäevastes kiirustamistes on vahelduseks tore, kui keegi on meie aja meile mõeldes võimalikult mugavalt korraldanud. Ise mõtlema ei pea, loe seinal olevat juhist ja naudi! Muidugi võib kõik tegevused ette võtta ka endale sobivas järjekorras. Teenus on hästi disainitud siis, kui me isegi ei märka, kuidas me teenust tarbime, kui meil ei teki ebamugavushetki, hetki kus me ei tea, kuidas käituda, kuhu minna. Hea teenus disainitakse läbi kasutaja silmade ja kogemuse.