Eesti Disainiauhinnad: zürii kommenteerib graafilise disaini nominente

Miks just sellised on disainiauhindade firmagraafika ja brandingu kategooria finalistid? Zürii, mille eesotsas oli üks maailma hinnatuim loovjuht Alexandra Taylor, kommentaarid avavad tausta. Tallinn Music Week Zürii hindas visuaalse identiteedi võimet end taasleiutada, kaotamata seejuures aastate jooksul kinnistunud äratuntavat joont. Kaalu annab juurde ka erinevate kandjate teostuse kõrge tase. 2 3 6 1 4 Tallinna arhitektuuribiennaal Zürii arvates on tegemist jõulise ja mängulise identiteediprogrammi näidisega. Haakides hästi möödunud aastate kujundustega, toimib selle aasta visuaal eksimatult kõigil kandjatel. kompa web punaplakat kataloog Huum Saun oma olemuselt on aegade algusest olnud midagi rohmakat, “pimedat” ja mitte kõige moodsamat. Esimesena tulevad meelde puitlauad ja koledad kerised. Huumi puhul on välditud on kližeesid ning  lahendus on viidud kaasaegsesse võtmesse, mis oli suurim pluss antud töö puhul. HUUM_brand HUUM_beer HUUM_brand2 HUUM_brand1 HUUM_brand3 Viljandi Pärimusmuusika Festival Identiteet, mis püsib koos ilma silmatorkava logota. Illustratsioon haarab hästi ürituse vaimu ning rakendub üle kogu meedia – järjekindlalt ja vaheldusrikkalt. FOLK_01  FOLK_02 FOLK_03 FOLK_04 Bocuse d’Or Stockholm 2014 Mänguline visuaalne identiteet eesti tiimile rahvusvaheliseks kokkamisvõistluseks. Origami-siga detailina oli žürii jaoks kindlasti mõnusaks garneeringuks, mis tõenäoliselt ka mõne boonuspunkti tõi ja eesti tiimi finaali viis. Bocuse d’Or Stockholm 2014 bocuse-2133x1600-02 bocuse-2133x1600-03 bocuse-2133x1600-04 Valitsusasutuste ühtne identiteet Zürii hinnangul väärib visuaalse lahenduse asemel antud töö äramärkimist ehk pigem tehtud läbirääkimiste eest, mille abil õnnestus saavutada lihtne ja selge ühine nimetaja müriaadile instantsidele. Oluline osa on ka materjalidel, mis tutvustavad uut süsteemi antud asutustes töötavatele inimestele. or governmental institutions or governmental institutions or governmental institutions vabariigivalitsus_05 Jupp Žürii üsna üksmeelse poolehoiu võitnud lihtne, kuid varieerimisvõimalusi pakkuv visuaalne identiteet, mille kontseptsioon tuleneb otseselt pakutava teenuse omadustest, mõjumata seejuures punnitatuna. Kõige selle juures ei tee see järeleandmisi ka terviklikuna mõjuva tüpograafilise lahenduse osas. Janar2 Janar1 Siniloo1 Kuldnoka 5 Kuigi töö ei olnud oma väljundite poolest küll zürii hinnangul väga mitmekesine, ent seda enam suutis veenda oma lihtsa ja tabava ideega. Visuaal annab võimaluse muuta seostamise abil muidu ehk lakoonilisena mõjuv hoone äratuntavamaks. 01_Kuldnoka_5_4266x3200_logo 02_Kuldnoka_5_4266x3200_billboard 03_Kuldnoka_5_4266x3200_flaiku Restoran NOA Logo on väga dekoratiivne, eristuv ja kannab endas hästi antud restorani suhtumist toitu ja selle serveerimise keskkonda. NOA_Disainiauhinnad_1 NOA_Disainiauhinnad_2 NOA_Disainiauhinnad_3 NOA_Disainiauhinnad_4 Viimsi kino Futuglamuur ja üle võlli ruumilisus võiksid mujal tunduda liigsena, aga hi-tech 5D kino kontekstis on sellised kujundusvõtted omal kohal. Peamist sihtgruppi (väikesed lapsed, pered, teismelised) kõnetab see visuaalne keel kindlasti ja lisab nende kinokülastustele maagilisust. viimsikino_02 (1) viimsikino_04 viimsikino_03 viimsikino_01
graafiline disain